خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کارگران فصلی کوره‌پزخانه‌ها از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۰۸۹

عضو سابق هیات مدیره انجمن صنفی کارگران کوره‌‌پزخانه‌های قرچک ورامین خواستار ساماندهی بیمه کارگران شاغل در «کوره‌پزخانه» شد. به گفته او؛ نیمی از کارگران فصلی کوره‌پزخانه‌ها را کارگران قالب‌دار تشکیل می‌دهند که به دلیل فصلی بودن کارشان، از خدمات بیمه بیکاری محرومند.

«جعفر معصومی اصل» به خبرنگار ایلنا گفت: قالب‌داران کارگرانی هستند که به صورت خانوادگی از استان‌های مختلف همانند کردستان و خراسان به تهران کوچ می‌کنند تا به عنوان کارگر فصلی در کوره‌پزخانه‌ها مشغول شوند. این کارگران به‌رغم پرداخت حق بیمه از دریافت مقرری بیمه بیکاری در فصول بیکاری محروم هستند.

وی با بیان اینکه کارگران قالب‌دار در بهترین حالت ۴ ماه از سال توسط کارفرما بیمه می‌شوند، افزود: این وضعیت در حالی است که طبق قانون بیمه بیکاری، کارگرانی می‌توانند از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنند که حداقل شش ماه سابقه مستمر پرداخت بیمه در یک واحد صنفی یا تولیدی را داشته باشند.

معصومی افزود: وضعیت به وجود آمده به این معناست که کارگران قالب‌دار باید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری همانند کارگران معمولی سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.

این عضو سابق هیات مدیره انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های قرچک ورامین در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید چاره‌ای برای حل مشکلات بیمه بیکاری کارگران فصلی کوره پزخانه‌ها بیندیشند، گفت: حمایت از نیروی کار شاغل و بیکار جزو وظایف ذاتی تمام دولت‌هاست و با هر بینش و گرایشی باید به وظیفه خود در قبال نیروی کار عمل کنند. اما متاسفانه شرایط حمایت از نیروی بیکار شده بویژه در کوره‌پزخانه‌ها در کشور ما مناسب نیست، به نحوی که کارگران بیکار شده در کوره پزخانه‌ها اگر دنبال مقرری بیمه بیکاری بروند، دستشان به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز