خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون:

۶ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در بخش تعاون صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۵۴

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: این صندوق در قالب برنامه ششم توسعه سالانه ۶ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای فعالان بخش تعاون و کارآفرینی صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا، مهدی حسین نژاد (مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور) گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در ۶ ماهه نخست امسال صادر و نزدیک به سه هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه مصوب شد که زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را فراهم کرده است. 

وی به اجرای طرح‌های اشتغال روستائیان و فراگیر اشاره کرد و گفت: سه میلیارد ریال برای اعضای شرکت تعاونی زنان در راستای اجرای این طرح‌ها و برای شرکت تعاونی مردان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ضمانت‌نامه بدون وثیقه ملکی و تنها با چک و سفته صادر می‌شود. 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، علت بالا بودن مبلغ ضمانت برای زنان را وجود بیش از ۲ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور و تلاش‌ها برای فقرزدایی و اشتغال آن ها ذکر کرد. 

به گفته وی؛ سقف ضمانت نامه در دولت گذشته ۱۵ میلیارد ریال بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به ۱۸۰ میلیارد ریال با نرخ کارمزد حدود یک درصد افزایش یافته است. 

حسین نژاد بیان کرد: ۳۰ درصد به عنوان خوش حسابی تخفیف داده می‌شود چراکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری حافظ برنامه‌های دولت و هم حامی کارآفرینان است؛ از این رو فرایند اعتبارسنجی برای طرح‌های ورودی وجود دارد. 

وی به تایید ۷۰ درصد از طرح‌های وارد شده به صندوق ضمانت اشاره و اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه سرمایه‌گذاری برای یک هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی در چهار سال گذشته صادر شد که همه این تسهیلات به طور کامل در محل طرح‌ها هزینه شدند. 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور تصریح کرد: این میزان صدور ضمانت نامه تنها چهار درصد معوقه دارد که نسبت به سیستم‌های بانکی بسیار اندک است، زیرا افزون بر نظارت بانک عامل، نظارت دومی وجود دارد و نمی‌توان انحرافی را در هزینه پذیرفت. 

وی ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سال ۸۹ با هدف حمایت از تعاونی‌های فاقد توان تامین وثیقه راه‌اندازی شده و در راستای کاهش خطرپذیری و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی برنامه‌هایی ازجمله نهادینه‌سازی و تسهیل در فضای کسب و کار را در دستور کار دارد. 

حسین نژاد روش‌های تامین مالی شرکت‌های تعاونی و نظام رتبه‌بندی این شرکت‌ها را با هدف هم‌افزایی و ارتقای سطح تعاونی‌ها از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور برشمرد. 

وی از راه‌اندازی بازار مجازی به عنوان دیگر برنامه‌های این صندوق نام برد و بیان کرد: بازار مجازی با سه روش کسب و کار با کسب و کار، کسب و کار با مشتری و کسب و کار با دولت انجام می‌شود. 

 مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور برای شرکت در آیین رونمایی از سامانه اینترنتی کسب و کار در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کاشان به این شهرستان سفر کرد. 

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز