خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اصفهان مطرح شد:

بازنشسته‌های کشوری چشم انتظار همسان‌سازی حقوق هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۳۲

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: انتظار بازنشستگان از نمایندگان مجلس و مسئولان در نظر گرفتن اعتباری مناسب در بودجه سال آینده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا، شهروز عبادی در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان شهر اصفهان، اظهار داشت: میانگین حقوق بازنشستگان این صندوق امسال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و ماهانه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور به پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش اختصاص دارد.

وی اظهارداشت: ماهانه ۲۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای بازنشستگان استان اصفهان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون هر سال ۱۸ درصد به حقوق بازنشستگان در قالب طرح همسان‌سازی اضافه شده است، افزود: امسال هم در قالب همسان‌سازی ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است؛ اما باتوجه به بالا رفتن میزان تورم و نوسانات نرخ ارز، بازنشستگان نتوانستند افزایش حقوق خود را احساس کنند.

عبادی ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ملزم به پرداخت و اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان خود همانند کارکنان تحت پوشش باشند.

وی همچنین بیان کرد: این استان پس از تهران و خراسان رضوی سومین استانی است که بیشترین بازنشسته کشوری را در خود جای داده است.

وی یادآور شد: استان اصفهان دارای افزون بر ۱۰۰ هزار بازنشسته کشوری است که ۷۰ درصد آنها را آقایان و ۳۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین ۱۲ درصد از کل بازنشستگان کشوری در این استان فوت شده‌اند که افراد تحت تکفل به عنوان مستمری‌بگیر، حقوق آنها را دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با اشاره به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان کشوری خاطرنشان کرد: هر سال حدود سه هزار نفر از بازنشستگان استان اصفهان از سفرهای سیاحتی و زیارتی این صندوق استفاده می‌کنند.

فرماندار اصفهان نیز در این همایش گفت: در جریان مسائل، مشکلات، کمبودها، پایین بودن حقوق و عدم پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشستگان هستیم. براساس وظیفه اخلاقی این مشکلات و مسائل را با مسئولان عالی‌رتبه در میان گذاشته‌ایم تا هرچه سریع تر مشکلاتی که بازنشستگان با آنها مواجه هستند را برطرف کنیم.

احمد رضوانی افزود: مشکلات موجود، شرایط خاص کنونی، کمبود بودجه، نوسانات نرخ ارز و بحران‌های اقتصادی برای تمام خانواده‌ها به ویژه بازنشستگان وجود دارد و مشکلات را برای بازنشستگان دوچندان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز