خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت تعاون مطرح کرد؛

باید پایه‌گذار اقدامات با ارزش باشیم/ارائه مشاوره ژنتیک رایگان به خانواده‌هایی که فرزند ناتوان دارند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۸۱۶

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط تحریم مردم نهاد کردن اقتصاد کشور و تکیه بر ظرفیت های داخلی ضروری است.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه آئین افتتاح و کلنگ زنی ۹ طرح بزرگ اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه چاره ای جز مردم نهاد کردن اقتصاد کشور، تکیه بر ظرفیت های داخلی و تکیه بر نیروی انسانی داخلی نداریم.

وی در ادامه به عملکرد دولت در زمینه ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد : دولت در زمینه اشتغال برنامه های مناسبی دارد؛ ضمن اینکه از بنگاه های اقتصادی برای جلوگیری از ریزش نیرو حمایت می کند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان بندری ماهشهر و اینکه این شهرستان به عنوان قطب پتروشیمی کشور می تواند در زمینه اشتغال بسیار موثر باشد، بیان کرد: ایجاد اشتغال مولد برای اهالی بومی منطقه یک تکلیف است.

وی در بخش دیگری اقدامات پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را در توجه به مسائل زیست محیطی در بین سایر مجتمع های پتروشیمی شاخص برشمرد و عنوان کرد: مهم ترین ویژگی در پتروشیمی غدیر توجه به مسایل زیست محیطی است، اگر در مسائل زیست محیطی غفلت کنیم دچار خسران خواهیم شد .

وی ادامه داد: اینکه بخشی از درآمدهای خود را صرف محیط زیست کنیم؛ یک مسئولیت اجتماعی است؛ موفقیت های کسب شده در زمینه محیط زیست یک اقدام ارزشمند است.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان داشت: توجه به بازسازی و افزایش بهره وری از دیگر ویژگی های پروژه های مورد بهره برداری پتروشیمی غدیر است .

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: نباید در انجام برخی فعالیت های مفید منفعل عمل کنیم همواره باید پایه گذار اقدامات با ارزش باشیم.

محسنی بندپی همچنین در خصوص کارخانه فولاد اکسین گفت: بهسازی این کارخانه مورد تاکید استاندار خوزستان است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ارائه خدمات در شهرستان بندر ماهشهر با تعداد بالای بیمه شده را یک ضرورت دانست و گفت:در این شرایط آب و هوایی کار کردن سخت است ضمن اینکه یکی از مسایل مهم در این شهرستان استفاده از نیروی بومی است.

وی در خاتمه در خصوص خانواده هایی که دارای یک فرزند ناتوان هستند با بیان اینکه ۲ نگرانی بیکاری و فرزند ناتوان جسمی و روحی فراروی خانواده ها وجود دارد، اظهارکرد : آمادگی داریم به خانواده هایی که یک فرزند ناتوان جسمی و ذهنی دارد برای تولد فرزندان دیگر مشاوره ژنتیک رایگان ارائه دهیم و شهرستان بندر ماهشهر می تواند پایلوت این طرح باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز