خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری:

تسهیلات به روستائیان با نرخ سود ۴ تا ۶ درصدی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۴۲

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با ۱۰ و ۲۰ درصد آورده در دستور کار قرار دارد و کارمزد این تسهیلات بین چهار تا ۶ درصد پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، «ابوالفضل رضوی» از پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با ۱۰ و ۲۰ درصد آورده خبرداد و گفت: کارمزد این تسهیلات بین چهار تا ۶ درصد پیش بینی شده است. باید بدانیم چنانچه روستا را یک واحد فرهنگی - مسکونی و اجتماعی ندانیم، نمی‌توان انتظار توسعه کشور را داشت.

وی تصریح کرد: واقعیت اینکه روستا یک واحد تولیدی است و قابلیت تولید محصول مستقیم و تبدیلی را دارد و در عین حال پایداری فعالیت ها استفاده از شیوه تعاون است.

رضوی مشارکت ندادن مردم در نظام برنامه‌ریزی کشور را مهمترین نقص دانست و گفت: امروز زمینه مشارکت مردم در بخش سیاسی را مهیا کرده‌ایم و تا زمانی که با این شیوه حرکت شود، از مقصد واقعی فاصله داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، بی توجهی به آینده نگری را ضعف دیگر نظام برنامه‌ریزی دانست و افزود: افراد در جامعه به سه دسته تقسیم می‌شوند، گروه نخست هیچ دیدگاهی نسبت به حال و گذشته ندارند، گروه دوم منتقدان گذشته‌اند و همان افرادی هستند که در شکل‌گیری گذشته نقش داشته‌اند و گروه سوم، گذشته را مرور می‌کنند، اما به آینده توجه دارند.

وی خاطرنشان ساخت: برای حل مشکلات در همه ابعاد باید به تعاون توجه شود و اکنون فرزندان روستائی وعشایری از کمترین امکانات آموزشی برخوردارند. به گفته رضوی، اختصاص یک نفر معلم برای ۶ نفر دانش آموز در ۶ پایه مختلف، سهم هر دانش آموز از نظام آموزشی، نیم ساعت است.

این مقام مسئول گفت: چنانچه تاثیر آموزش مستمر را می دانستیم، برای هم افزایی تلاش بیشتری می‌کردیم.

به گزارش ایلنا، سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید ۲۵ درصد باشد که اکنون ۶ درصد اعلام شده و انتظار می‌رود در پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) به رقم ۱۵ درصد برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز