خبرگزاری کار ایران

۲۷ راننده شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس با اتمام قرارداد بیکار شدند/کارفرما: بیکاری به دلیل توقیف ۷۰ خودرو سنگین است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۵۸

نزدیک به ۲۷ راننده قراردادی تحت مسئولیت شرکت حمل و نقل خلیج فارس با اتمام قرارداد کاری‌شان در پایان ماه گذشته بیکار شدند. حدود ۱۵ نفر از این رانندگان امروز با مراجعه به اداره کار شهرستان فردیس طرح شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در شرکت حمل و نقل خلیج فارس می‌گویند: ۲۷ راننده تحت مسئولیت شرکت حمل و نقل خلیج فارس که ۱۵ نفر از آنها در واحد سیلو کرج مستقر بودند، در تاریخ ۳۱ مرداد ماه  سال جاری از کار بیکار شدند.

گفته می‌شود میانگین سابقه کاری این کارگران ۸ تا ۱۰ سال است و آنها هنوز بابت بخشی از مطالبات مزدی خود طلبکار هستند.

پژمان حسینی (عضو هیئت مدیره شرکت حمل ونقل خلیج فارس ) در این‌باره گفت: رانندگان بیکار شده منطقه فردیس کرج و تعدادی دیگر از رانندگان که مجموعا ۲۷ نفر هستند، با اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه شرکت حمل و نقل خلیج فارس اخیرا با بدهی‌های مالی زیادی به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده است، افزود: تعدادی از طلبکاران مالی این شرکت که عمدتا رانندگان تجاری هستند از چندین ماه قبل بابت وصول طلب مالی خود با حکم قضایی حدود ۷۰ دستگاه خودرو سنگین شرکت را توقیف کرده‌اند.

او با بیان اینکه چندین ماه است رانندگان خودروهای توقیف شده کاری برای انجام دادن ندارند، افزود: با طولانی شدن روند رفع توقیف این خودروها علاوه بر کند شدن فعالیت روزانه شرکت ناچار شدیم رابطه کاری شرکت را با ۲۷ نفر از رانندگانی که سابقه کاری دو تا شش ماه دارند، قطع کنیم و در حال حاضر تمام تلاشمان را برای حفظ اشتغال سایر رانندگان فاقد خودرو انجام داده‌ایم.

او گفت: شرکت حمل و نقل خلیج فارس در سه ماهه گذشته در ۱۰۶ مناقصه کشوری شرکت کرده که در ۳۱ مورد آن برنده شده است ولی عدم همکاری با شرکت باعث شده، علارغم برنده شدن؛ ۲۰ مناقصه خود را از دست بدهد.

به گفته وی، هم‌اکنون پس از گذشت دو سال قرارداد ذخیره‌سازی گندم انجام شده و امروز اولین محموله گندم وارد سیلوها شده است.

همچنین بهنام بهداروند (رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان فردیس) به ایلنا گفت: ۱۵ راننده شرکت حمل و نقل خلیج فارس که پایان مرداد ماه با تصمیم کارفرما با اتمام قرارداد کار بیکار شده بودند، امروز (دوشنبه) با طرح شکایتی در اداره کار شهرستان فردیس، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

 او با بیان اینکه پیگیر مشکلات و مطالبات این تعداد راننده کامیون هستیم، افزود: مطالبات هر یک از این رانندهگان براساس سوابق کار متفاوت است که مربوط به دستمزد، سنوات و عیدی آنها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز