خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا مطرح کرد:

ژن خوب در شستا نداریم/استعفای کسانی که در بعضی شرکت‌ها عضویت داشته‌اند را گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۴۶

مرتضی لطفی گفت: از بدو ورود به شستا، یک آیین‌نامه انتصابات را به اجرا گذاشتیم. چه در زمان وزارت دکتر ربیعی و چه در دوره کنونی سرپرستی آقای بندپی، اصرار بر رعایت توزیع عادلانه فرصت‌های موجود در شستا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی لطفی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا) در نشست افتتاح برخی از پروژه‌ها و برنامه‌های زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بدو ورود به شستا، یک آیین‌نامه انتصابات را به اجرا گذاشتیم. در طول ۸ ماه گذشته، ۳۷۷ نفر را با همین رویکرد منصوب کردیم. ۴۰ نفر از آنها کارشناسان باسابقه هستند. ما هم شاخص فردی و مدیریتی تعریف کردیم و هم شاخصی مختص و مربوط به نحوه فعالیت و مدیریت آن بنگاهی که قرار است آنها در آنجا به کار گمارده شوند.

وی افزود: در این رابطه‌ای کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که اعضای آن شاخص‌ها را در روند مصاحبه و ارزیابی افرادی که برای کار دعوت شده‌اند، لحاظ می‌کنند.

لطفی در خصوص انتقادات وارد شده به شستا مبنی بر به‌کارگیری ژن خوب در این مجموعه، گفت: بعضا در رسانه‌ها، اشاره به وجود چنین مساله‌ و افرادی در شستا می‌شود. برخی از این افراد نزدیک به پانزده الی بیست‌سال پیش در اینجا استخدام شدند. هیچ‌کدام از وابستگانشان نیز در اینجا مسئولیتی نداشتند. چه در زمان وزارت دکتر ربیعی –باتوجه به منشور نه‌گانه وی- و چه در دوره کنونی سرپرستی آقای بندپی، اصرار بر رعایت توزیع عادلانه فرصت‌های موجود در شستا شده است. بنابراین، صراحتا عرض می‌کنم که ما چنین چیزی (ژن خوب) نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ماده ۲۴۱ قانون تجارت، اظهار داشت: تمام کسانی قبلا که در بعضی شرکت‌ها، عضویت داشته‌اند استعفایشان را گرفته‌ایم. البته فرآیند انتصاب به‌دلیل روند احراز صلاحیت، تا حدی طولانی است.

مدیرعامل شستا در پایان، در خصوص قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: در مجموع، در خصوص بازنشستگان؛ با توجه به روح قانون که شامل دستگاه‌هایی می‌شود که اعتبارات دولتی را استفاده می‌کنند، شامل مجموعه ما نمی‌شود. ولی قطعا اگر این شمولیت زمانی هم شامل شستا شود کسانی که بازنشسته هستند، قطعا جدا خواهند شد و ما فرصت را برای به‌کارگیری افراد دیگر را فراهم خواهیم کرد.          

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز