خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کارخانه «تولی پرس» در اعتراض به وضعیت کارخانه/تمدید مرخصی اجباری دلیل اعتراض

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۳۰

جمعی از کارگران کارخانه «تولی پرس » در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری شهرک صنعتی البرز تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه «تولی پرس»  واقع در شهرک صنعتی البرز در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، صبح امروز (۱۰ شهریور ماه) ابتدا مقابل ساختمان اداره کار و بعد مقابل فرمانداری شهرستان البرز دست به اعتراض صنفی زدند.

طبق ادعای کارگران؛ با افزایش مشکلات این کارخانه، کارفرما از روز شنبه (۲۷ مرداد ماه) با اعلام تعطیلی موقت کارخانه (به مدت دو هفته)، حدود ۴۰۰ کارگر این واحد تولیدی را به مرخصی اجباری فرستاده است و امروز شنبه این تعطیلات برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

این کارگران که نگران امنیت شغلی خود هستند، همچنین مدعی‌اند: قرارداد کاری همه کارگران تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد واین نگرانی وجود دارد که با اتمام قراردادها کارفرما نخواهد آنها را تمدید کند.

به گفته کارگران تولی پرس؛ در آخرین پیگیری‌هایی که برای حل مشکلات کارخانه با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی ازسوی کارفرما برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان نشنیدیم به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

طبق اظهارات کارگران، کارفرما مدعی است مواد اولیه برای ادامه روند تولید ندارد این درحالی‌ست که سایر شرکت‌های رقیب به راحتی امکان تهیه مواد اولیه را برای تولید دارند و همانند قبل به روند تولید محصولات خود ادامه می‌دهند.

این کارگران گفتند: با اجتماع صبح امروز مقابل ساختمان اداره کار هیچ پاسخی دریافت نکردیم به همین دلیل کارگران معترض تصمیم گرفتند مطالبات صنفی خود را با انتقال اجتماع خود به فرمانداری شهرستان البرز پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز