خبرگزاری کار ایران

کارگران «مهرپوش آوالان» قرارداد شغلی ندارند/کارفرما: سرمایه درگردش نداریم، تولید دچار مشکل است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۸۸۸

کارگران مهرپوش آوالان در سنندج از نبود قرارداد شغلی و تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی انتقاد دارند. مسئولان کارخانه در پاسخ می‌گویند: همین الان هم تولیدِ با ظرفیت کامل نداریم. ما به خاطر نبودِ مواد اولیه و بحث سرمایه در گردش، مشکلات عدیده‌ای داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگرانِ «مهرپوش آوالان» در استان کردستان از فقدان قراردادهای شغلی انتقاد دارند.

کارگران این کارخانه که کارش چاپِ کاغذ MDF است، می‌گویند: حدود هشتاد نفر هستیم که بدون قرارداد کار می‌کنیم و این مساله برای ما نگرانی‌هایی به وجود آورده است؛ چراکه می‌ترسیم هر آن تعدیل شده و بیکار شویم.

این کارگران با بیان اینکه به هیچ‌وجه «امنیت شغلی» نداریم، می‌گویند: چون قرارداد نداریم دستمان به هیچ جا بند نیست.

این کارگران همچنین از تاخیر در پرداخت دستمزدها انتقاد دارند و می‌گویند: گاهی دستمزدهای ما با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شود. این تاخیر زندگی ما را دچار مشکل می‌کند و برنامه‌ریزی‌های مالی ما را به هم می‌ریزد.

جماعتی (مدیر تولید کارخانه) در ارتباط با انتقادات کارگران به ایلنا گفت: در این شرایط اقتصادی مملکت، 80- 85 کارگر بیمه شده داریم که مطالبات آنها منظم پرداخت می‌شود و فرم‌های مفاصاحساب‌شان موجود است.

وی در ارتباط با بحث نبود قراردادهای شغلی ضمن تایید مطلب گفت: در مورد بحث قراردادها باید بگویم چون نمی‌توانیم آینده را تضمین کنیم و نمی‌دانیم که آیا قادر خواهیم بود مواد اولیه را تامین کنیم یا نه، نمی‌توانیم قرارداد داشته باشیم؛ با شرایط وانفسای اقتصاد، تولید دچار مشکل است؛ همین الان هم تولیدِ با ظرفیت کامل نداریم. ما به خاطر نبودِ مواد اولیه و بحث سرمایه در گردش، مشکلات عدیده‌ای داریم. وضعیت ارز هم که اظهرمن‌الشمس است و خودتان می‌دانید. بانک‌های اروپایی هم برای ما گشایش اعتبار نمی‌کنند و نمی‌توانیم مواد اولیه خریداری کنیم.

جماعتی در ارتباط با تاخیر در پرداخت دستمزدها گفت: به خاطر نبود سرمایه در گردش، مشکل برگشتِ پول را داریم و در شرایط این چنینی، گاهی تاخیر پیش می‌آید ولی این تاخیر زیاد نیست؛ حداکثر یک ماه دیرتر مطالبات را پرداخت می‌کنیم. همین الان فقط یک ماه از پرداخت‌ها عقبیم؛ این هم در شرایط فعلی کشور طبیعی‌ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز