خبرگزاری کار ایران

یدالله صادق در کارگروه تنظیم بازار استان تهران مطرح کرد:

/٣١ هزار کارگر در صنف پوشاک و تولیدی کشف فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۳۸

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: زمان ترخیص کالا باید قیمت واحد شود تا دوگانگی قیمت در بازار دیده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یدالله صادق (مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران که در استانداری برگزار شد، گفت: در بازار استان، پنج هزار تولیدی صنف پوشاک و چهار هزار تولیدی کفش فعال است.

او افزود: ٣١ هزار کارگر در این صنوف فعالیت دارند و احتکار مواد اولیه مورد نیاز این صنوف موجب ایجاد شوک در بازار می‌شود و لازم است برخورد قاطع‌تری با سودجویان انجام شود.

صادق با اشاره به پیشنهادی مبنی بر اخذ تضامین یا اقساطی برای اجازه ترخیص کالاها از گمرک بیان داشت: اخذ مابه التفاوت از کالاهای گمرک بر مبنای ارز ٤٢٠٠ است؛ براین اساس زمان ترخیص کالا باید قیمت واحد شود تا دوگانگی قیمت در بازار دیده نشود.

او افزود: مالیات ارزش افزوده و چهار درصد مالیات بر درآمد با ارزشی که در گمرک احراز شده رقمی حدود ١٤٠ درصد نسبت به سرمایه اولیه برای ورود کالا به گمرک است که تأمین آن در توان واردکنندگان نیست به همین خاطر پیشنهاد شده است با اخذ تضامین یا اقساطی اجازه ترخیص کالاها از گمرک داده شود.

او تاکید کرد: از وزارت صمت خواسته شد اجازه دهند مواد اولیه واحدهای تولیدی از پرداخت این مبلغ معاف شوند؛ چون اگر تولیدکننده‌ها بیش از این‌ها پرداخت کنند، روند بازسازی و نوسازی واحدها با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در بازار  استان، پنج هزار تولیدی صنف پوشاک و چهار هزار تولیدی کفش فعال است، گفت: ٣١ هزار کارگر در این صنوف  فعالند و احتکار مواد اولیه مورد نیاز این صنوف موجب ایجاد شوک در بازار می‌شود و لازم است برخورد قاطع‌تری با سودجویان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز