خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران کنتورسازی ایران از مسئولان/چند سال است که سرگردانیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۷۴

جمعی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران برای چندمین بار خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران که شمار آنها تا ۱۳۰نفر برآورد می‌شود، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به اعتقاد این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما و مسئولان به حساب می‌آید.

کارگران خواستار آن هستند که به وضعیت تعدیل نیروی کار، حقوق‌های معوق ۱۲ تا ۱۴ماهه و پرداخت حق بیمه‌های همراه با تأخیر پایان داده شود.

آنچه برای این کارگران حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کار آنها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آنها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

به گفته این کارگران که هریک از آنها دارای سوابقی بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند، جدا از معوقات مزدی ۱۴ماهه، کارگرانی که از روز گذشته (۲۰ مرداد) از تعطیلات تابستانی طولانی‌مدت بازگشته‌اند، بیکار و سرگردان هستند و هیچ کاری برای انجام دادن ندارند.

این کارگران همچنین می‌گویند: چندین سال است کارفرمای اصلی کارخانه به دلایلی که ما کارگران از آن بی‌اطلاعیم  در زندان است و بدین ترتیب کارخانه و کارگران بلاتکلیف رها شده‌اند.

کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزود: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۳۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۴۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند اما کارفرما همزمان با آغاز سال ۹۷ به دلیل «رکود بازار فروش محصولات» حدود ۱۰۰ نفر از آنها را تعدیل کرد و هم‌اکنون این کارگران به امید بازگشت به کار، از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. همچنین در تیر ماه سال جاری؛ یکی از اعضای شورای اسلامی کارگران کارخانه بعد از سال‌ها تلاش صنفی با ۲۲ سال سابق کار با اتمام قرارداد کار از سوی کارفرما تعدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز