خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزیر منتخب اگر مشکلات کارگران را حل نکند، دیر نخواهد پایید/جامعه کارگری از خواسته‌های قانونی خود کوتاه نخواهد آمد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۷۹

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران گفت: رییس مجلس، هیات رییسه و تمام نمایندگانی که به استیضاح ربیعی رای دادند، بدانند که رای جامعه کارگری را در دوره بعدی نخواهند داشت. قطعنا کارگران این برخورد مجلس با ربیعی را فراموش نخواهند کرد.

فتح اله بیات (دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) در خصوص استیضاح ربیعی به خبرنگار ایلنا گفت: تاسف خود را نسبت به این استیضاح اعلام می‌کنم. به لحاظ اینکه ایشان وزیری کوشا، دلسوز و پیگیر بود. او؛ خود کارگر و برگرفته از جامعه کارگری بود و تمام مشکلات را از نزدیک لمس و ابراز همدردی و مشارکت می‌کرد. رییس مجلس، هیات رییسه و تمام نمایندگانی که به استیضاح ربیعی رای دادند، بدانند که رای جامعه کارگری را در دوره بعدی نخواهند داشت. قطعنا کارگران این برخورد مجلس با ربیعی را فراموش نخواهند کرد و اتفاق روز گذشته در حافظه تاریخی جامعه کارگری ثبت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه موضوعات سیاسی که در مجلس به وجود آمد و توسط بعضی از نمایندگان مانند آقای پورابراهیمی که خود در گذشته در بخش‌های معاونت شستا حضور داشت و می‌دانست که این شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی اکثرا زیان‌ده هستند و با مشکل مواجهند و حتی باید برای بعضی از آنها قرض کنند تا بتوانند آنها را سرپا نگاه دارند، با این وجود شمشیر را علیه آقای ربیعی از رو بستند.

این فعال کارگری با بیان این مطلب که‌"دوستان به‌جای قدرشناسی از ربیعی با الفاظی که از پیش تعیین کرده بودند و گفته بودند ما ربیعی را این‌بار می‌زنیم، یک نماینده کارگری را کنار گذاشتند" افزود: متاسفانه اشرافی‌گری در کشور به حدی رسیده که دیگر چشم دیدن کارگر را نداریم.

بیات ادامه داد: ما جامعه کارگری در روز استیضاح قصد تجمع کشوری داشتیم اما آقای ربیعی این تجمع را به صلاح نداست و ما نیز عقب‌نشینی کردیم تا برخی افزاد که به دنبال بهانه بودند، به وزیر تهمت و انگ نزنند. 

وی تاکید کرد: پیام من به دولت و مجلس این است که جامعه کارگری هیچگاه از خواسته‌های به‌حق و قانونی خود کوتاه نخواهد آمد و هر شخصی که در آینده وزیر کار شود، بداند که ما دقیقا مطالبات خود را پیگیری می‌کنیم و در راستان تامین مطالبات خود تا جایی که بتوانیم با او همکاری، همیاری و همفکری می‌کنیم اما اگر خواسته‌های ما محقق نشود، هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران گفت: امیدوارم که انشاالله اتفاق میمونی رخ دهد و دولت؛ فردی را به عنوان وزیر بعدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی معرفی کند که درد و رنج جامعه کارگری را حس کند. او باید موضوعات و مشکلات معیشتی جامعه کارگری را بداند و بتواند با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چه شاغلان و چه بازنشستگان ارتباط نزدیک داشته باشد، در غیر این‌صورت دولت بداند وزیر بعدی دوام نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: وزیر منتخب باید بتواند با تشکل‌های کارگری بازنشستگان و کارفرمایایی ارتباط موثر برقرار کند و با اطلاعات کامل وارد این حوزه شود، او باید آشنایی کامل با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشته باشد و بدون مطالعه وارد نشود چون به شدت مورد هجمه‌های نیروهای کار قرار خواهد گرفت و اگر نتواند رفع مشکل کند قطعا  هرکسی باشد و به هر شخصی منتسب باشد، دیر نخواهد پایید که این‌بار در مجلس توسط نمایندگانی که از بندنه کارگر حمایت می‌کنند، مورد استیضاخ قرار می‌گیرد.

بیات در پایان گفت: امیدوارم آقای روحانی؛ وزیر آینده را از جامعه کارگری معرفی کند چون اگر چیزی جز این باشد، جامعه کارگری با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و سکوت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز