خبرگزاری کار ایران

ادامه بیکاری ۲۰ کارگر خدماتی شهرداری طبس/وعد‌ه‌های بی‌عمل مسئولان

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۸۸

درحالی‌که حدود ۲۰ کارگر تعدیلی شهرداری طبس همچنان از ادامه وضعیت بیکاری خود خبر می‌دهند، یک عضو شورای شهر طبس با تاکید بر اینکه کارگران بیکار شده از نیروهای بخش خصوصی بودند، از پیگیری چندباره وضعیت اشتغال این تعداد کارگر خدماتی خبر داد.

زهرا حسین پور (عضو شورای شهر طبس) به خبرنگار ایلنا گفت: موضوع بیکاری حدود ۲۰ نفر کارگران شهرداری را ابتدا از طریق شورا و شهرداری با برخی نهادهای دولتی مستقر در  منطقه مطرح کردیم و امیدواریم به نتیجه قابل قبولی برسد.

عضو شورای اسلامی شهر طبس همچنین اظهار داشت: امکان بازگشت به کار کارگرانی که تحت مسئولیت یک شرکت تامین‌کننده نیروی انسانی در بخش خدماتی شهرداری مشغول کار بودند، فعلا میسر نیست چراکه شورای شهر امکان دخالت در واحدهای بخش خصوصی شهرداری را ندارد.

به گفته وی، شورای شهر با همراهی شهرداری بعد از تعدیل این تعداد نیروی کار به دنبال اشتغال آنها در یکی از واحدهای معدنی منطقه و چند نهاد دولتی و خصوصی دیگر بود اما به دلایلی که از آن بی‌اطلاعیم؛ این کارگران از پیشنهادها استقبال نکردند.

او گفت: در حال حاضر چند واحد دولتی و خصوصی دیگر متقاضی جذب نیروی کار هستند؟ اگر این کارگران تمایل به کار کردن داشته باشند ما می‌توانیم برای استخدام آنها در اولویت قرار دهیم.

حسین پور تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از این کارگران برای خود شغل پیدا کرده و مشغول به کار هستند و کارگرانی که باقی مانده‌اند، مدعی‌اند شغلی پیدا نکرده‌اند. این کارگران اگر تمایل به کار کردن داشته باشند همچنان چند گزینه کار برای آنها وجود دارد.

خرداد ماه سال جاری حدود ۲۰ کارگر پیمانی شهرداری طبس با اتمام قرارداد کار از سوی پیمانکار، از کار بیکار شدند. این کارگران برای پیگیری وضعیت شغلی خود مرتبا مقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض صنفی می‌زدند. در آن زمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس مدعی شده بود کارگران اخراجی شهرداری طبس برای اشتغال به یکی از واحدهای معدنی طبس منتقل می‌شوند که هنوز این اتفاق عملی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز