خبرگزاری کار ایران

به دنبال ادامه معوقات کارگران کاشی گیلانا مطرح شد؛

یک مقام مسئول در اداره کار: تا تعیین تکلیف، کاری برای کارگران نمی‌توان کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۱۴

با گذشت حدود دو سال از متوقف شدن فعالیت کارخانه «کاشی گیلانا» هنوز حدود ۱۱۰ کارگر اخراجی این کارخانه مطالبات حدودا ۴۰ ماهه خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی‌که با گذشت حدود دو سال از متوقف شدن فعالیت کارخانه «کاشی گیلانا» هنوز حدود ۱۱۰ کارگر اخراجی این کارخانه مطالبات حدودا ۴۰ ماهه خود را دریافت نکرده‌اند. یک مقام مسول در اداره کار شهرستان رودبار گفت: کارگران تا تعیین تکلیف این واحد از سوی کارفرما اصلی باید منتظر وصول مطالبات مزدی و بازگشت بکار بمانند.

یک مقام مسئول در اداره کار شهرستان رودبار در تشریح مشکلات کاشی گیلانا و کارگرانش گفت: تا مالک اصلی کاشی گیلانا وضعیت کارخانه را مشخص نکند، کاری برای کارگران نمی‌توان کرد.

اوافزود: مالک کارخانه دو راه در پیش دارد یا باید این کارخانه را واگذار کند یا دوباره آن را به چرخه تولید بازگرداند. اگر به هر نحو این واحد تولیدی فعالیت تولیدی خود را از سر گرفت در این صورت است که حکم کارگران این واحد صنعتی بازگشت به کارخواهد بود یا ممکن است شامل ماده  ۱۴۱ قانون تجارت شود، در غیر اینصورت وارد یک مسیر قانونی جدید خواهد شد.

«ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مقرر کرده که اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌ مدیره مکلف است بلافاصله طی مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود».

 به گفته وی، واحد تولیدی «کاشی گیلانا» سالهاست دچار  فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بود‌ه‌ایم مشکل اصلی آن به سوءمدیریت مربوط می‌شد. انصافا دولت در زمینه تامین منابع مالی به این کارخانه کمک فراوانی کرده اما مدیران این واحد صنعتی مدیریت لازم و علم کافی برای بیرون آوردن آن از بحران را نداشتند که در نتیجه ما شاهد تعطیلی کامل و بیکاری کارگران بودیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت کارگران کاشی گیلانا بعد از تعطیلی کارخانه گفت: وقتی کارخانه تعطیل شد گروهی از کارگران کارخانه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند و سایر کارگرانی که تا پایان سال ۹۶ امکان بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور را داشتند، بازنشسته شدند.

این مقام مسئول در اداره کار شهرستان رودبار با بیان اینکه وقتی واحد تولیدی توان مدیریتی برای اداره آن را ندارد، برایش کاری نمی‌توان انجام داد، افزود: کاشی گیلانا متعلق به یک بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند مستقیما برایش تصمیم‌گیری کند.

او در خصوص پیگیری وضعیت مطالبات کارگرانی که در این کارخانه بازنشسته شده‌اند، اظهار داشت: کارگرانی که در این واحد بازنشسته شده‌اند برای وصول مطالبات بازنشستگی خود با حکم مراجع قضایی، بخشی از اموال کارخانه شامل ماشین‌آلات آن را به مزایده گذاشته و با فروش آن طلب خود را وصول کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز