خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

از اقدامات نمایندگان بوی سوءاستفاده و حساب‌کشی سیاسی به مشام می‌رسد/کارگران را برای حاکمیت بر سرنوشت خود بی‌مقدار جلوه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۵۰

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی گفت: نمایندگان طوری از دایره اختیارات خود استفاده می‌کنند که بوی سوءاستفاده و حساب‌کشی سیاسی از آن به مشام می‌رسد. این در شرایطی است که آنها مجاز به چنین کاری به اسم اجرای قانون نیستند.

مجتبی حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در انتقاد به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارگران پس از گذشت نزدیک به ۴ دهه از عمر انقلاب آنقدر مطلع هستند که بدانند چه کسی برای حضور به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایستگی دارد و چه کسی ندارد. البته نمی‌گوییم که به مجلس‌نشینان ربطی ندارد؛ چراکه قانون این اختیار را به آنها داده است.

وی افزود: با این حال نمایندگان طوری از دایره اختیارات خود استفاده می‌کنند که بوی سوءاستفاده و حساب‌کشی سیاسی از آن به مشام می‌رسد. این در شرایطی است که آنها مجاز به چنین کاری به اسم اجرای قانون نیستند.

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار اقدام به موقعی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، گفت: به‌جاست از چنین اقدامی که به ساماندهی قراردادهای کار می‌انجامد تشکر شود، نه اینکه بیاییم و آن را تحت تاثیر مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها بی‌ارزش کنیم.

حاجی‌زاده افزود: کارگران مسائل‌شان صنفی است و در جای خود به عملکرد وزیر کار نقد هم می‌کنند اما مجلس‌نشینان و حتی دولت درکی از این موضوع ندارند. یک روز تفکیک وزارت رفاه را کلید می‌زنند و برای آن طرح دو فوریتی می‌نویسند و روز دیگر واریز سهم درمان کارگران در سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری دولت را قانونی می‌کنند. بعد هم مخالفانِ طرح‌هایِ خانمان برانداز خود را به بی‌لیاقتی متهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تملک سیاست‌مداران درآید، گفت: آنجا که نیاز باشد به خیابان می‌آییم و بر سر آنها که کارگران را برای حاکمیت بر سرنوشت خود بی‌مقدار جلوه می‌دهند، فریاد می‌کشیم. خواسته ما پرهیز از دخالت سیاسیت‌مداران در مسائل صنفی و رفاهی کارگران است. تاریخ ثابت کرده است که هرگاه دولت‌‌ها آمدند و سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار را به نااهلان واگذار کردند، فاجعه به بار آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز