خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

باید دست وزیر را بگیریم نه مچش را/نمایندگان با قوانین کار و تامین اجتماعی و ساختار وزارت کار آشنا نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۲۹

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: ربیعی یک فرد مجرب و کاردان از جامعه کارگری است که به تمام مسایل و مشکلات کارگری اشراف دارد. ما هم در حال حاضر مشکل کارگری و کارفرمایی در روابط کاری از باب نحوه فعالیت این وزراتخانه نداریم.

اسلام صادقی (دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی و مسئول هماهنگی تشکل‌های کارگری استان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاخ علی ربیعی گفت: نمایندگان محترم مجلس اگر انتظاری از وزیر دارند دلیل استیضاح نمی‌شود. مشکل اساسی کارگران مشکلات معیشتی و اقتصادی است. ربیعی تا آنجا که توانسته حتی خارج از اختیارات خود نیز کار کرده است. ما باید در چنین شرایطی دست وزیر را بگیریم نه مچش را. یادمان نرود که مشکلات ما ریشه‌ای است و با استیضاح ربیعی اصلاح نمی‌شود.

صادقی گفت: ما از وزیر کار در شرایط فعلی حمایت می‌کنیم. خودمان نیز نیازمند حمایت دولت برای تامین معیشت کارگران هستیم پس نباید مشکلی فراتر به وجود بیاوریم. باتوجه به شرایط بد اقتصادی، تنها وزیری که در بطن جامعه کارگری است و بر مسایل کارگری کارفرمای اشراف دارد و سالها در این زمینه کار کرده و تا امروز هم جنگیده و کارها را پیش برده، علی ربیعی است. ما معتقدیم ربیعی فراتر از توان و وظایف خود کار کرده است.

وی ادامه داد: ربیعی یک فرد مجرب و کاردان از جامعه کارگری است که به تمام مسایل و مشکلات کارگری اشراف دارد. ما هم در حال حاضر مشکل کارگری و کارفرمایی در روابط کاری از باب نحوه فعالیت این وزراتخانه نداریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: در ادغام وزارت تعاون با وزرات کار و رفاه و تبدیل آن به یک وزراتخانه عریض و طویل هیچ قانونی جهت چگونگی پیشبرد این وزراتخانه توسط مجلس شورای اسلامی تدوین و تحویل وزیر نشده اما باید افتخار کنیم که علی ربیعی توانسته تاکنون این وزراتخانه بزرگ را به بهترین شکل هدایت و رهبری کند.

اسلام صادقی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی مملکت صرفا در وزارت کار خلاصه نشده که بگوییم این وزراتخانه کم‌ کاری کرده و موجب شرایط اقتصادی کنونی شده است بلکه شرایط اقتصادی کشور باعث بروز مشکلاتی در این وزراتخانه هم شده است. از طرف دیگر جامعه کارگری و کارفرمایی از دولت محترم تدبیر و امید انتظارات بیشتری داشته که برآورده نشده است. یکی از این انتظارات مربوط به این وزراتخانه، بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی است که تاکنون پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: بعضی از نمایندگان بدون مطالعه در نحوه فعالیت درون سازمانی و برون سازمانی وزراتخانه کار تصمیم گرفته‌اند. یعنی با قانون کار، قانون تامین اجتماعی و همچنین مجری این قانون که وزارت کار است، آشنایی کاملی ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: در وضعیت کنونی تنها انتظاری که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم؛ این است که به سمت استیضاح نروند. شرایط اقتصادی کشور نیاز به کمک دارد و با استیضاح وزیر مشکلات دوچندان خواهد شد زیرا سیستمی که یک وزیر اداره می‌کند و زیرمجموعه مدیران و کل مجموعه آن دچار هرج و مرج خواهد شد. از نمایندگان انتظار داریم کمک کنند تا دولت محترم در حوزه صنعت ورود کند و به واحدهای تولیدی که مشکل واردات مواد اولیه دارند، یاری رساند.

وی گفت: به دلیل اینکه ما فعالیت وزیر را از نزدیک دیده و حس کرده‌ایم. در بطن وزراتخانه، ادارات‌ کل کار علی‌الخصوص در آذربایجان غربی و نیز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی رابطه نزدیکی با این اداره کل دارند. می‌دانیم که آنها با جان و دل برای کارگران کار می‌کنند به طور مثال بحث وام‌هایی که اختصاص داده‌اند در بخش روستایی و عشایری، تماما از سر دلسوزی وزیر است که به کارمندان او سرایت کرده است.

اسلام صادقی گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس چنان درگیر مسایل حاشیه‌ای شده‌اند که مشکلات معیشتی کارگران و بحث اساسی و اصلی حمایت از کالای ایرانی را فراموش کرده‌اند و به دنبال استیضاح وزیر هستند. آیا مسایلی را که در ۸ بند اورده‌اید و می‌خواهید وزیر را استیضاح کنید، از وزیر سوال کرده‌اید؟ اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد می‌توانید او را استیضاح کنید. نه اینکه در همان مرحله اول چند نماینده تقاضای استیضاح را امضا کنند. به طور مثال اگر فلان شهر نیاز به بیمارستان دارد چرا دولت را تخت فشار نمی‌گذارید که بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: اگر ایشان رای اعتماد نگیرد و وزیر جدید منصوب شود، ما به اول خط بازمی‌گردیم. وزیر جدید معاونان خود را عوض می‌کند و سپس مدیران کل را، این‌ها همه موجب اتلاف وقت و هزینه است و دیگر فرصتی برای حل مشکلات جامعه کارگری نمی‌گذارد. کدام وزیر در شرایط اقتصادی فعلی می‌تواند امور را به دست گیرد و کارها را پیش ببرد؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز