خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۶۳ هفته‌نامه آتیه نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۳۹

شماره یکصد و شصت و سوم هفته نامه آتیه نو، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، یکشنبه ١٤ مرداد ١٣٩٧ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، "دوراهی تغییرات" عنوان گزارشی است که روی جلد این شماره از هفته‌نامه آتیه نو نشسته است. در این گزارش تلاش شده به این سوال پاسخ داده شود که "در جاده سیاست‌های اجتماعی و رفاهی کشور، مهم تغییر راننده است یا هموارکردن راه؟"

به نوشته هفته‌نامه آتیه نو، روزها و هفته‌های پرتلاطم اقتصاد ایران همچنان ادامه دارد. بخش‌هایی از رویکردهای اقتصادی دولت دوازدهم مدت‌هاست زیر تیغ برخی انتقادهاست. شواهد گویای آن است که دولت به سوی تغییراتی موثر پیش می‌رود تا کنترل اوضاع را بار دیگر به دست گیرد. آن هم پس از اتفاقاتی که در بازار رخ داد و قیمت دلار و سکه رکوردشکنی کردند. حالا و در میانه این تغییر و تحولات و در شرایطی که مردم و ناظران منتظر اثربخشی سیاست‌های کنترلی و نظارتی‌ دولت روی قیمت‌‌ها هستند، میل به تغییرات ساختاری فروکش نکرده است. نمایندگان مجلس، هم‌زمان با فراخوانی رئیس‌جمهور به بهارستان برای پاسخ‌دهی به برخی پرسش‌ها، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز با ٥٠ امضا کلید زده‌، و از او خواسته‌اند راهی خانه ملت شود. علی ربیعی که وزارتخانه‌ تحت تصدی‌اش هفته گذشته از ایده تفکیک به دو وزارتخانه مجزا خلاص شد و حدود پنج ماه قبل هم از همین مجلس رای اعتماد گرفت ظاهرا دوباره باید رودرروی نمایندگان مجلس قرار گرفته، و از آن‌ها رای اعتماد بگیرد. اما سوال این است که با وجود حق قانونی مجلس، آیا در شرایط کنونی اقتصادی کشور، به مجلس خواندن دوباره وزیر کار می‌تواند کمکی به بهبود کارآمدی این وزارتخانه کند یا خیر؟ و اصولا اینکه دلایل نمایندگان برای عوض‌کردن وزرای دولت در شرایط کنونی چیست و چرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاندیدای این تغییر شده است؟ و بسیار مهم‌تر اینکه قطار سیاست‌گذاری اجتماعی در این شرایط بیشتر به چه اصلاحاتی نیاز دارد؛ تغییر راننده یا هموارکردن مسیر؟

درد اقتصاد ایران چیست؟

"درد اقتصاد ایران چیست؟" عنوان گزارشی است از نشست بیم‌ها و امیدهای اقتصاد ایران که با حضور احمد حاتمی یزد و حسین راغفر برگزار شد. به نوشته هفته‌نامه آتیه نو، با اوج گرفتن نوسانات در بازارهای مختلف از جمله بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و کشیده‌شدن دامنه این نوسان‌ها به بازارِ کالاهای اساسی و ارزاق و... احزاب سیاسی نیز به تحرکات خود سرعت بخشیده‌اند تا تحلیل‌هایی از چرایی وضعیت بحرانی موجود و راهکارهای برون‌رفت از آن به افکارعمومی ارائه کنند. این تحرکات هرچند منعکس‌کننده دیدگاه سیاسی احزاب به مسائل روز کشور است، اما به هر حال از این جهت که به شفافیت رویکردهای اقتصادی و رفاهی احزاب می‌انجامد، اتفاقی میمون محسوب می‌شود. چهارشنبه سوم مرداد، دفتر سیاسی حزب کارگزاران سازندگی استان تهران به همین سیاق، میزبان احمد حاتمی یزد، عضو شورای مرکزی حزب و از مدیران مطرح اسبق اقتصادی کشور و حسین راغفر، اقتصاد‌دان نهادگرا و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س) بود که تحلیل‌های این دو چهره نام‌آشنای اقتصاد سیاسی را در ادامه می‌خوانید.

کفالت بیمه‌ای والدین و فرزندان

در این شماره از آتیه نو، محمد حاجی‌بابایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوال‌هایی درباره کفالت بیمه‌ای والدین و فرزندان و چند پرسش دیگر پاسخ گفته است.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره ١٦٣ هفته نامه آتیه نو

راه‌های بازگشت به توازن درآمد و هزینه

مشکلات حوزه رفاه را ریشه‌ای حل کنیم

تاب‌آوری اجتماعی را تقویت کنیم

استیضاح نه؛ قوانین را اصلاح کنید

دید و بازدید نامتوازن شهروندان ایران و ترکیه

هزینه ١٥درصدی نظام سلامت برای درمان دیابت

کسب‌وکاری برای توانمند کردن گروه‌های آسیب‌پذیر

رفاه از نوع نوردیک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز