خبرگزاری کار ایران

کارگران مجتمع هفت‌تپه دست به اعتراض صنفی زدند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۸۹

از روز جمعه تاکنون گروهی از کارگران شاغل در «مجتمع کشت وصنعت هفت تپه» در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات معوقه خود، دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

تعدادی از کارگران حاضر در تجمع امروز به خبرنگار ایلنا گفت: از روز جمعه (۱۲ مردادماه) برای معوقات مزدیمان در محوطه کارخانه مقابل دفتر مدیریت تجمع کرده‌ایم اما هربار به جز وعده‌، سخن دیگری از زبان کارفرما و مسئولان مربوطه نشنیدیم.

او ادامه داد: در نتیجه ادامه همین وضعیت به ناچار دو روز گذشته نیز در محدوده دفتر مدیریت که در محوطه کارخانه قرار دارد، جمع شدیم تا بلکه این بار وعده‌هایی تکراری رنگ اجرایی به خود بگیرد.

براساس اظهارات این کارگر آذرآب، دلیل اعتراض صنفی او و همکارانش، پرداخت نشدن دست‌کم ۲تا۳ ماه مزد معوقه از سوی کارفرماست.

کارگران این مجتمع که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مشغول کارند، در ادامه گفتند: هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی در شرایط فعلی اقتصادی کشور بسیار برایمان سخت شده است.

به ادعای این کارگران، کارفرما در پاسخ به پیگیری‌های کارگران گفته است شرایط فعلی اقتصاد کشور باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است. سوال ما از کارفرما این است چرا شرکت‌های همجوار هفت تپه همانند کاغذسازی پارس، پاک چوب و کارون با وضعیت اقتصادی فعلی کشور مشکل پرداخت حقوق ندارند و برخی از شرکت‌ها حتی حقوق برج ۴ را پرداخت کرده‌اند؟ این همه بی‌سرو سامانی در پرداخت حقوق می‌تواند دلایلی دیگری داشته باشد.

کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه همچنین به شائبه تقسیم اراضی و املاک کشاورزی و صنعتی از سوی شرکای این مجتمع ابراز نگرانی کردند و در خاتمه گفتند: در صورت صحت این شائبه ما مخالف این تقسیم اراضی و املاک هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز