خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران:

با پیگیری‌های وزیر کار حداقل دستمزد رانندگان افزایش یافت/نمایندگان با انگیزه‌های سیاسی خدمتگزارترین فرد به قشر کارگر را از کابینه حذف نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۲۷

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: ربیعی پاسخگو و دسترس‌ترین وزیر برای رسیدگی به مشکلاتمان بود. در این شرایط نباید تنها وزیری که نماینده کارگران در کابینه است، حذف شود.

احمد کریمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به همکاری‌های وزارت کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برآورده سازی مطالبات کامیون‌داران و رانندگان کامیون اظهار داشت: از همان ابتدای اعتراضات بر این موضوع واقف بودیم که قرار نیست مطالباتمان در مدت زمان کوتاهی برآورده شود اما در تمام این مدت وزیر کار برای پاسخ به مطالبات‌مان پیگیرترین و دسترس‌ترین فرد در دولت بود.

وی ادامه داد: در روزهای سخت اعتراضات کامیون داران و رانندگان کامیون آقای ربیعی پیگیر مشکلات بود و حتی موضوعات خارج از حیطه وظایف مرتبط با وزارت کار را هم در مجلس پیگیری می‌کرد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون ‌داران گفت: تلاش‌های وزیر کار برای رفع مشکلات در مقایسه با وزیر مرتبط این حوزه یعنی آقای آخوندی جدی‌تر بود و برای رسیدگی به مشکلات این قشر جلسات متعدد خارج از ساعات کاری برگزار کرد.

وی اظهار داشت: در مقایسه با وزرای درگیر بااین موضوع از جمله وزیر راه، وزیر صنعت،‌وزیر نفت نمره قبولی را در پیگیری و رفع مشکلات رانندگان کامیون به وزیر کار می‌دهیم.

کریمی با اشاره به بحث استیضاح وزیر کار گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که طرح استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. البته استیضاح وزرای  هیئت دولت و حتی شخص رئیس جمهور از اختیارات و درعین حال از حقوق مسلم نمایندگان مردم است اما مبنای تصمیم مجلس برای استیضاح یک وزیر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در دو ماه گذشته و پس از اعتراضات خرداد ماه کامیونداران، در ارتباط با هر موضوع جلسات متعددی با وزارتخانه‌های مختلف داشتیم. قطعا دوستان و همکاران صنفی که در این جلسات حضور داشتند تصدیق می‌کنند که هیچ یک از وزرای محترم به اندازه‌ی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلسوزانه و دغدغه‌مندانه به موضوع مطالبات صنفی کامیون داران و رانندگان کشور ورود نکردند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون ‌داران با بیان اینکه به طور قطع نمایندگان استیضاح کننده سوالات یا ابهاماتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود، گفت: انتظار می‌رود با تصمیم درست راه خدمت برای وزیری که روحیه خدمت گزاری و انقلابی توام با مدیریت دارد را همچنان باز نگاه دارند.

کریمی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های وزیر کار حداقل دستمزد رانندگان افزایش یافت، ‌گفت: با حمایت‌های آقای ربیعی از قشر رانندگان، ‌دستمزد رانندگان از یک و سه دهم حداقل دستمزد به یک و پنج دهم افزایش یافت.

وی با اشاره به حمایت های وزیر کار در حذف برخی از افراد موثر در راس صنف که موجب نارضایتی‌هایی در بین رانندگان شدند، گفت: با حمایت‌های آقای ربیعی رییس اتحادیه حمل و نقل بار کشور که چندین سال در این سمت حضور داشت و عملکرد وی موجب ایجاد نارضایتی‌های شده بود،‌ عزل شد. آقای ربیعی در شرایطی نسبت به عزل این فرد اقدام کرد که وی لابی قوی در این حوزه داشت و چندین سال بود که برای برکناری از این سمت مقاومت می‌کرد.

کریمی تاکید کرد: ربیعی پاسخگو و دسترس‌ترین وزیر برای رسیدگی به مشکلاتمان بود. در این شرایط نباید تنها وزیری که نماینده کارگران در کابینه است حذف شود.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار سیاسی است و نه فنی و تخصصی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس با انگیزه‌های سیاسی خدمتگزارترین فرد به قشر کارگر را از کابینه حذف نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز