خبرگزاری کار ایران

احکام اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۱۸۴

احکام بازنشستگی ۱۰ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنان اهدا شد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در سی‌وششمین سفر استانی خود در دولت دوازدهم، به دو شهرستان دامغان و شاهرود از توابع استان سمنان سفر کرد و ضمن حضور در شورای اداری دو شهرستان، چند طرح رفاهی و اجتماعی را افتتاح کرد.  

یکی از برنامه‌های سفر وزیر رفاه به شهرستان شاهرود، دیدار و گفتگو با اهالی روستای ده‌ملای این شهرستان بود. در این برنامه که با همراهی محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر)، همچنین سیدحسن حسینی شاهرودی (نماینده حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی) و سعید ناجی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان) برگزار شد، علی ربیعی پس از گفت و شنود با ساکنان ده‌ملا، به ده نفر از آنان که پیشتر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمده بودند، احکام بازنشستگی­‌شان را اهدا کرد.

واعظ‌مهدوی در حاشیه مراسم نمادین اهدای احکام بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستاییان، کشاورزان و عشایر) گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای به تکریم قشر روستایی و کشاورز کشور دارد چراکه این قشر علاوه بر قناعت و مصرف کم، مولد نیز هست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی رکوع با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری و تکامل بیمه‌های اجتماعی در جهان، بیمه را نوعی سپر دفاعی خواند و افزود: روستاییان و کشاورزان به دلیل نوع کار خود، معمولا فاقد کارفرما هستند و بنابراین در اغلب کشورهای دنیا، بیمه این قشر با مشکلات متعددی مواجه است.

واعظ‌مهدوی گفت: طبق قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که ثمره تجارب نظام جمهوری اسلامی در گسترش عدالت است، دولت برای تکریم روستایی و کشاورز، خود نقش کارفرما را عهده‌دار و متعهد شده که دو برابر رقم پرداختی بیمه‌شدگان را بپردازد.

او به تفاهم‌نامه با معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه احکام حقوقی بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان، اعتباری همپایه احکام حقوقی بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد داشت و شبکه بانکی کشور موظف است این احکام را برای وثایق و... بپذیرد.

واعظ‌مهدوی اهدای احکام بازنشستگان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نشانه اهمیت قشر مولد برای مسئولان کشور دانست و گفت: در شرایطی که دشمن تلاش دارد بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند، تلاش می‌کنیم با تکریم روستاییان، سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز