خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد:

با تغییر وزیر مشکلات جامعه کارگری حل نمی‌شود/نمایندگان اگر می‌خواهند کاری برای مردم کنند جلوی تورم افسار گسیخته را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۶۴

علی دهقانی با انتقاد از اعلام وصول استیضاح ربیعی گفت: نمایندگان به‌جای تلاش برای ایجاد تشتت در جامعه کارگری، به فکر حل مشکلات مردم باشند.

علی دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر یزد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات بسیار مردم و جامعه کارگری گفت: باید از نمایندگان مجلس پرسید آیا این اوضاع نامناسب و شرایط بد معیشتی مردم را نمی‌بینید؟ چرا برای حل این مشکلات به دنبال راهکار نیستید؟

وی افزود: مشکل جامعه کارگری در حال حاضر، شخص وزیر کار نیست و با تغییر وزیر هم دردی از کارگران دوا نمی‌شود بلکه این تغییر ناگهانی می‌تواند اوضاع را بدتر کند؛ چراکه استیضاح وزیر موجب تشتت و بی‌نظمی در وزارت‌خانه‌ای می شود که متولی اصلی امور کارگران و بازنشستگان است.

دهقانی در ادامه‌ به مساله بحران معیشتی پرداخت و گفت: اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند کاری برای مردم کنند جلوی این تورم افسار گسیخته را بگیرند؛ کارگر درآمدش ثابت است اما شب که می‌خوابد نگران است که صبح که بیدار می‌شود چقدر قیمت همه اجناس بالا رفته و چقدر به خاطر بی‌ثباتی در بازار اقتصاد، قرار است متضرر ‌شود؛ حال در این اوضاع به جای اینکه برای حفظ قدرت خرید کارگران تدبیری بیندیشند، مساله‌سازی می‌کنند.

وی در ادامه به عملکرد ربیعی در مقام وزارت کار پرداخت: با توجه به اوضاع اقتصادی مملکت، عملکرد ربیعی در مجموع مثبت است؛ درست است که کارگران مشکلات فراوانی دارند ولی ریشه این مشکلات در جای دیگر است؛ وقتی در شورای عالی کار روی یک نرخِ نسبتاً قابل قبول برای دستمزد توافق می‌شود، ولی هنوز سه ماه از سال نگذشته، تورم به این شکل زیاد می‌شود و اثربخشی افزایش مزد را از بین می‌برد، این تقصیر وزیر کار نیست.

دهقانی تاکید می‌کند: مشکلات مملکت و دردهای کارگران فراتر از این حرفهاست؛ نمایندگان مجلس چرا می‌خواهند به جای حل مشکلات، خودشان مشکل جدید بیافرینند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز