خبرگزاری کار ایران

در افتتاح مرکز تربیت مربی و آموزش‌های نیروهای پیمانکاری شرکت گاز مطرح شد:

انعقاد شرکت گاز با سازمان فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی کار در ۳۰ استان/تواتمندسازی مهارت‌آموزان در سایت شرکت ملی گاز

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۸۱

مرکز تربیت مربی و آموزش‌های نیروهای پیمانکاری شرکت گاز در استان البرز با حضور حمیدرضا عراقی (معاون وزارت نفت و مدیرعامل شرکت گاز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح مرکز تربیت مربی و آموزش‌های نیروهای پیمانکاری شرکت گاز در استان البرز با حضور حمیدرضا عراقی (معاون وزارت نفت و مدیرعامل شرکت گاز)، محمدعلی نجفی (استاندار البرز) و سلیمان پاک‌سرشت (معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دهقانی (سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی وزارت نفت) گفت: ۲۸۰ هزار علمک گاز تا به امروز در استان البرز نصب شده است و ۵.۵ میلیارد در استان البرز مصرف سالیانه وجود دارد که از این مقدار ۵۰ درصد در نیروگاه‌ها و مابقی مصرف خانگی دارند. شرکت گاز البرز توانسته است در بخش شهری ۹۹.۵ درصد و در بخش روستایی ۸۲ درصد را تامین کند. این شرکت همچنین به‌طور همزمان از طریق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته است در جهت رشد و توسعه خدمات شرکت گاز قدم بردارد که این اقدامات به نوبه خود توانسته است سطح GDP کشور را افزایش دهد.

سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی وزارت نفت افزود: این شرکت توانسته است نظر به اینکه یکی از ابزارهای مهم در توسعه انسانی آموزش است سرمایه انسانی خود را از طریق امضای پیمان‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارتقا دهد که این پیمان‌نامه به صورت پایلوت در استان البرز اجرا شد.

به گفته وی، در این طرح ۱۲۰ نیروی انسانی آموزش دیدند. دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این طرح به طور تقریبی ۲۰ میلیون تومان هزینه برآورد شده دارد که ارزش وسایل و امکانات موجود در آن دو میلیارد تومان است. این کاهش هزینه به دلیل استفاده از امکانات و ابزاری است که در بخش تولید قابلیت استفاده نداشته و در حال حاضر در بحث آموزش از آن استفاده می‌شود. 

حمیدرضا عراقی (معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز) در این مراسم گفت: پیمان‌نامه شرکت گاز با سازمان فنی و حرفه‌ای به طور سراسری برای ۳۰ استان برگزار شده است اما اینکه استان البرز به صورت پایلوت در انجام این طرح پیشقدم شده است، جای تقدیر دارد. موفقیت به این معناست که هدفگذاری شود تا تمام ظرفیت‌های موجود آن سازمان در جهت بهره‌وری افراد استفاده شود. این یعنی توانمندسازی نیروها به رهبران کشور و رهبران هر سازمان وابسته است که نیروهای انسانی خود را توانمند کنند نه اینکه بیشتر آنها را ضعیف کنند. توانمندسازی، انسان را نظم می‌دهد. در حقیقت باید گفت می‌شود مقام را از هر انسانی گرفت اما توانایی‌های او را نه. بسیاری از افراد توانمند ما امروز در زندان هستند اما هنوز توانمندند. توانمند که باشی اعتماد به نفس داری. توانمندی افراد به خودکارآفرینی آنها می‌شود. به افزایش توانمندی تنها در سازمان‌ها نباید توجه شود بلکه در خانواده‌ها نیز باید به آن توجه کرد. خانواده‌های بسیاری بوده‌اند که با نازپروری از توانمندی فرزندان خود جلوگیری کردند.

عراقی یکی از افتخارات دولت در استان سیستان و بلوچستان را همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: افتخار ما این است که در بخش توانمندسازی نیروهای بومی، هزار نفر در این استان در بخش تصویربرداری و جوشکاری آموزش دیده و در این استان مشغول به کارند.

وی ادامه داد: ما در شرکت گاز به رئیس جمهور قول داده‌ایم در هر روز ۱۰ روستا گازرسانی شود و خطوط انتقال در حال توسعه است. شرکت ملی گاز ایران سایتی تاسیس کرده است که این سایت در راستای توانمندسازی مهارت‌آموزان توان آن را دارد که 27 هزار نفر به طور همزمان از آن استفاده کنند.

محمدعلی نجفی (استاندار البرز) نیز در این مراسم گفت: امروز ما شاهد یک رویداد خوب و ماندگار در استان البرز هستیم. استان البرز استانی است که قدمت 9 هزار ساله دارد و به علت حضور اقوام گوناگون در این استان، به ایران کوچک تبدیل شده است. ما امروز در این استان 3 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ داریم که 150 تا از آن برند ملی است.

نجفی گفت: ما امروز شاهد یک حرکت خوب در بخش مهارت و توانمندسازی کارکنان هستیم که با همت شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شکل گرفته است.

استاندار البرز با اشاره به قدمت 60 ساله فنی و حرفه‌ای در این استان بیان کرد: این یک فرصت بزرگ است که در استان البرز با همکاری شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی – حرفه‌ای با نگاه توانمندسازی و با همدلی و همیاری نسبت به حل مشترکین استان به وجود آمده است.

نجفی گفت: امروز امانتی که بر دوش ما است این است که با تعامل بیشتر شرایط رفاه را برای مردم عزیزمان فراهم کنیم که امروز این اتفاق به همت سازمان فنی – حرفه‌ای در شرکت ملی گاز ایران در استان البرز افتاده است.

استاندار البرز، مرکز تربیت مربی و آموزش نیروهای پیمانکاری شرکت گاز در استان البرز را به عنوان یک طرح پایلوت تعیین کرد و افزود: خوشحالیم که این اتفاق مهم در استان البرز اتفاق افتاده است. یکی از اقدامات مهمی که شرکت ملی گاز ایران در سطح کشور انجام داده است، توانمندسازی هزاران نفر و آموزش آنهاست. امروز به همت دستگاه‌های مربوط این مهم انجام شده است.

محمدعلی نجفی بیان کرد: رویکرد مهم‌تر دیگری که در سال‌های اخیر در اواخر سال 96 و اواخر سال 97 در استان البرز در حال شکل‌گیری است. خط انتقال بوئین‌زهرا تا چهارباغ است که از این طریق وضعیت افت فشار گاز در استان رفع می‌شود.

نجفی، این خط را تنظیم کننده مصارف 20 سال آینده استان دانست و بیان کرد: این امر موجب می‌شود تا ظرفیت و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت غرب استان گسترش پیدا کند. با انجام گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان ظرفیت بهره‌مندی جمعیت روستایی از گاز طبیعی تا پایان 98 به 90 درصد خواهد رسید.

علیرضا حاتم‌زاده (معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) نیز گفت: نهم مرداد روز بسیار بزرگی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود. ما در این روز شاهد تولد الگوی مشارکتی و هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث نظام‌های آموزشی موفق، آلمان همیشه سرآمد بوده است آنچه امروز در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حال انجام است پیاده‌سازی این الگو در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است. اگر نظام آموزشی به عنوان یک اکوسیستم در نظر گرفته شود شرکت ملی گاز به عنوان ناظر مشارکت کرده و مهمتر از همه اینکه تقاضا را هدفمند کرده است.

حاتم‌زاده با اشاره به همکاری موفق سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت ملی گاز ایران در استان البزر گفت: از سودمندی این طرح کاهش حوادث و خطرات و افزایش کیفیت بالا در انجام امور هستیم.

حاتم‌زاده در ادامه افزود: امروز جای خیلی از سازمان‌ها در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خالی است. سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند اتاق بازرگانی، اصناف، انجمن‌های کارگری و کارفرمایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای خالی است. با حضور این سازمان‌ها و تشکل‌ها و همکاری‌شان با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌توان این امید را داشت که سطح مهارت و آ‌موزش نیروی کار در کشور رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ایده‌آل است افزایش مهارت در کشور است.

وی اظهار کرد: درصدد هستیم با رعایت اصول عملی شاهد ارتقای سطح بهره‌وری کار شویم. هم اکنون میزان اعتبارات آموزشی کشور 98.5 درصد است تا از این میزان تنها یک و نیم درصد مربوط به مهارت آموزشی است که این مهم بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تاکید دارد.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهارت آموزی موجب ایجاد یک نظام آ‌موزشی می‌شود، خاطرنشان کرد: میان اشتغال و آموزش ارتباط تنگاتنگی وجود دارد در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 12.1 است. سازمان فنی و حرفه‌ای تعریفی از بیکاری دارد که باید به آن توجه کرد. بیکاری در فنی و حرفه‌ای شامل افرادی می‌شود که مهارت برای انجام کار را دارند اما موفق به پیدا کردن کار نشدند.

در ادامه اسحاق فرشیدی (رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران) بیان کرد:‌ برای 12 هزار نیروی پیمانکاری شرکت گاز برنامه‌ریزی آموزش عملی شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را ایجاد نظام آموزش نیروهای پیمانکاری دانست و گفت: در اولین اقدام این نیروهای آموزش دیده و متخصص می‌شوند.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای شرکت ملی گاز در 31 استان کشور مدنظر است، گفت: افزایش استانداردهای مهارت آ‌موزی در دستور کار است.

فرشیدی با بیان اینکه نیروهای پیمانکاری شرکت گاز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به نیروی متخصص تبدیل شده و گواهی‌نامه بین المللی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: افزایش مهارت و کیفیت مهارت نیروهای انسانی موجب توسعه کشور می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز