خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بهتر از ربیعی گزینه‌ای وجود ندارد/استیضاح‌کنندگان سعی دارند حمایت او را از جامعه کارگری کوتاه کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۰۵

یک فعال کارگری در قزوین گفت: در اینکه بزرگترین وزارتخانه دولت مشکلات زیادی دارد، شکّی نیست، اما نکته‌ای که کمتر مورد توجه مخالفان ربیعی قرار گرفته این است که بهتر از ربیعی گزینه دیگری وجود ندارد.

عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) در مخالفت با استیضاح وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: استیضاح‌کنندگان وزیر کار آیا گزینه بهتری که مسائل مشکلات بخش گسترده و مهم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حل کند را مدنظر دارند؟ آیا مشکلات وزراتخانه کار، فقط ناشی از مدیریت وزیر است که بتوان امیدوار بود با انتخاب گزینه‌ای بهتر از دکتر ربیعی، مشکلات نیز حل شوند؟

او گفت: بنده ضمن اینکه نسبت به برخی از مشکلات موجود انتقاد دارم، اما باید بگویم که ایشان جزو فعال‌ترین وزرا بوده است.

به گفته وی، ما از وزرای زیادی گله‌مند هستیم اما ربیعی منتخب کارگران است و نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر کار را به صورت مرتب مطرح می‌کنند، بدانند که دیگر از حمایت جامعه کارگری برای تکیه کردن بر کرسی مجلس برخوردار نخواهند بود.

او با بیان اینکه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مصلحت کشور  بویژه جامعه کارگری و بازنشسته نیست، افزود: درصورتی‌که نمایندگان مجلس نخواهندطرح فوق را کان لم یکن کنند؛ از مجلس می‌خواهیم اسامی نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر کار را منتشر کند تا حمایت ۶۰ تا ۷۰ درصدی جامعه کارگری را در انتخابات آتی از دست بدهند.

او در ادامه به تشریح دلایل حمایت خود از علی ربیعی پرداخته و گفت: اول اینکه ربیعی وزیری از جنس بدنه جامعه کارگری است. دوم مواضع وی در این مدت در جهت حفظ استقلال و یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی بوده است. سوم اینکه خدمات حمایتی از کارگران نظیر بیمه کارگران ساختمانی را توسعه داده است. چهارم اینکه از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اصل سه‌جانبه‌گرایی حمایت کرده است و سرآخر اینکه در مدتی که وزیر است به مطالبه اصلی کارگران و بازنشستگان افزایش معقولانه حداقل مزد بها داده است.

به گفته عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان قزوین مجلس با طرح استیضاح وزیر کار، تنها کسی که در دولت از جامعه کارگری حمایت می‌کند را مورد هجمه قرار می‌دهند و استیضاح‌کنندگان سعی دارند حمایت او را از جامعه کارگری کوتاه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز