خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات نجات‌غریقان و غواصی گیلان:

نجات‌غریقان گیلان ۲ میلیارد تومان معوقه مالی دارند/نجات‌غریقانی که دهیاران منصوب می‌کنند مورد تایید نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۰۹۹

امیر نوری سادات می‌گوید: نجات‌غریقان گیلان از سال گذشته ۲ میلیارد تومان معوقات مالی از استانداری طلب دارند. درحالی‌که استان به تنهایی از پس تامین هزینه سواحل برنمی‌آید و باید ردیف بودجه جداگانه‌ای برای آنها درنظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجات‌غریقانان استان گیلان مدعی هستند که از سال پیش هنوز حقوق خود را از استانداری دریافت نکرده‌اند اما به علت حساسیت کاری بالای خود در مناطق ساحلی حاضر می‌شوند. اما روایت رییس هیات نجات‌غریق و غواصی گیلان از نجات غریقان چیز دیگری است. 

امیر نوری سادات (رئیس هیات نجات‌غریقان و غواصی گیلان) گفت: تمامی افرادی که در مناطق ساحلی به عنوان نجات‌غریقان فعالیت می‌کنند؛ مورد تایید هیات نجات‌غریقان و غواصی گیلان نیستند. اکثریت دهیاران در این مناطق نزدیکان خود را به ساحل می‌آورند و یک لباس زرد تن این افراد می‌کنند. در مناطق ساحلی هر کوچه با یک طناب بسته شده و یک نگهبان آنجا گذاشته‌اند که از مردم برای ورود به ساحل پول بگیرد. هیچ امکاناتی به مردم نمی‌دهند. فقط به خاطر ورود به ساحل ورودی می‌گیرند.

وی ادامه داد: مردم به علت هزینه‌های بالای طرح‌های ساحلی در قیاس با سایر مناطق ساحلی، کمتر به طرح‌ها می‌روند. اگر هم بروند آنقدر باید و نباید در این طرح‌ها هست که برای دفعات بعدی از این مناطق استفاده نمی‌کنند.

نوری‌ سادات، متولی مناطق خطر آفرین ساحلی را استانداری بیان کرد و گفت: حقوق نجات‌غریقانانی که در طرح‌های ساحلی تحت پوشش شهرداری بوده‌اند، واریز شده است اما حقوق نجات‌غریقانان طرح‌های ساحلی که تحت پوشش استانداری بوده‌اند، بعد از گذشت یک سال هنوز پرداخت نشده است. این درحالی‌ست که طرح‌های ساحلی مربوط به استانداری از مناطق خطرآفرین است و نجات‌غریقان باید حتما در این مناطق حضور داشته باشند. ما یک‌سال است که به دنبال پیگیری مطالبات نجات‌غریقان هستیم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی افزود: ریشه‌ی پیگیری‌ این معوقات مالی در دست نمایندگان مجلس است. سالانه یک سوم کشور به صورت  گردشگر به استان گیلان می‌آید حال آنکه برای فراهم‌سازی سواحل تنها از بودجه‌ی همین مناطق هزینه می‌شود. در مناطق ساحلی نزدیک دریا تنها نجات‌غریق نیست که فعالیت می‌کند بلکه پلیس، هلال احمر و اورژانس همگی درگیر هستند لذا این بودجه تنها از طرف یک استان نمی‌تواند پرداخت شود. از همین رو در مجلس باید یک بودجه جداگانه برای سواحل درنظر گرفته شود.

نوری سادات گفت: در دریای جنوب بیشتر بحث قایق‌رانی مطرح است و مانند دریای شمال مردم در آن شنا نمی‌کنند. البته به جز کارون که آمار غرق‌شدگانش بیشتر از گیلان است. برنامه‌ریزی برای سواحل باید در سال پیش انجام شود. نمی‌شود تابستان که شد؛ تند تند یک برنامه بچینند که فقط از سر خودشان باز کنند. می‌گویند برای سازماندهی سواحل ۳۵ طرح ارایه داده‌اند. در این طرح‌ها وقتی روی کاغذ است، در مجموع ۳۵۰ هم نفر شنا نمی‌کنند اما در واقعیت ۳۵۰هزار نفر شنا می‌کنند.

رئیس هیات نجات‌غریقان و غواصی گیلان با اعتراض به نسبت بودجه‌بندی کشور گفت: بودجه‌ی استان وارد استانداری می‌شود و چون بودجه‌ای جداگانه به عنوان بودجه سواحل یا نجات‌غریقان درنظر گرفته نشده است؛ استانداری از ردیف بودجه واحدهای زیرساخت، عمرانی یا عمومی برای آنها هزینه می‌کند.

وی در ادامه افزود: مگر منابع داخلی استان چقدر است؟ نجات‌غریقان از سال ۹۶ هنوز حقوق نگرفته‌اند. مطالبات این نجات غریقان حدود ۲ میلیارد تومان می‌شود که بعد از دو سال و با گذشت یک ماه از تابستان تنها ۶۰۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده است. 

نوری سادات در پایان افزود: مجلس باید ردیف بودجه جداگانه برای سواحل درنظر بگیرد. مسوولان برای پرداخت و هزینه در سواحل مدام از بودجه‌ی بخش‌های دیگر برداشت می‌کنند و بعد جای خالی‌اش را با برداشت از بخش دیگری جبران می‌کنند. نمی‌شود که یک‌بار از منابع عمرانی به سواحل برسد بعد عمرانی کم بیاورد و از منابع عمومی به عمران اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز