خبرگزاری کار ایران

طرح ادعای تخلف در انتخابات هیات تشخیص صلاحیت اعضای کانون شوراهای اسلامی کار شرکت واحد/نه تخلفی شد و نه کسی توقیف

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۳۵

تعدادی از افرادی که روز گذشته در انتخاباتِ «هیات تشخیص صلاحیت اعضای کانون شوراهای اسلامی کار» سامانه شماره ۵ شرکت واحد اتوبوس‌رانی شرکت کرده بودند، مدعی هستند که تخلفاتی رخ داده است اما مدیرکل منابع انسانی شرکت واحد اتوبوسرانی این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از افرادی که روز گذشته در انتخاباتِ «هیات تشخیص صلاحیت اعضای کانون شوراهای اسلامی کار» سامانه شماره ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی شرکت کرده بودند، مدعی هستند که تخلفاتی رخ داده است چراکه تعدادی از افراد شرکت‌کننده در انتخابات چند بار رای داده‌اند.

آنطور که افراد معترض به ایلنا می‌‌گویند؛ دو نفر از معترضان با نام‌های «وحید فریدونی» و «امیر تاخیری» پس از اعتراض به روند برگزاری انتخابات توسط واحد اجراییات شرکت واحد دقایقی توقیف شدند اما پس از اعتراض ماموران به دور کردن آنها از محل رای گیری اکتفا کردند.

آنها افزودند: همکاران ما تنها شاهد این تخلف بودند و مستندی برای اثبات صحبت‌های خود ندارد اما طرف مقابل ما هم مستندی برای اینکه مدعی شود تخلفی رخ نداده است، در اختیار ندارد. به هر صورت باید گفت که آنها براساس مشاهدات خود صحبت می‌کنند و نه چیز دیگر؛ چرا اگر اتفاقی رخ نمی‌داد دلیلی نداشت که اعتراض بکنند تا ماموران آنها را توقیف کنند.

معترضان ادامه دادند: در نظر داشته باشید که در دوره‌های قبل تخلفاتی رخ داده بود و پس از شکایت ما به اداره کار مدارک انتخابات بررسی و اعلام شد که انتخابات به حد نصاب نرسیده و باید نتایج آن ابطلال شود. آن زمان پس از بررسی‌های اداره کار مشخص شد که یک تعداد کارگر ۵ بار و برخی سه بار و عده‌ای دیگر دو بار رای داده بودند که این برای ما جای تعجب داشت.

آنها در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات «هیات تشخیص صلاحیت اعضای کانون شوراهای اسلامی کار» سامانه شماره ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی، افزودند: حالا هم می‌گوییم اگر لیست‌ها و کارت‌های شناسایی رای‌دهندگان کنترل شود، آن وقت مشخص می شود که تخلفی رخ داده است. مشکل اینجاست که می‌خواهند یکسری از افراد نزدیک به مدیریت را به داخل شورای اسلامی کار بفرستند که این موضوع برای ما که می‌خواهیم مستقل فعالیت کنیم قابل پذیرش نیست. به هر روی انتخابات با این شیوه برگزاری سال‌هاست که ادامه دارد.

آنها ادامه دادند: البته اتفاقات دیگری هم رخ می‌دهد؛ مثل اینکه عده‌ای که مرخصی هستند را شناسایی می‌کنند و به نام آنها رای می‌اندازند، این موضوع را یک نفر از همکاران ما گزارش کرده بود که وقتی متوجه شد بدون اطلاع وی به نامش رای انداخته‌اند؛ اعتراض کرد. به هر صورت ما برای پیگیری این موارد به اداره کار شکایت کرده‌ و می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حقی از کارگران ضایع شود.

از ساعت‌های اولیه در محل رای‌گیری بودیم

«علی باقری» مدیرکل منابع انسانی شرکت واحد اتوبوسرانی و نماینده کارفرما برای بررسی صحت انتخابات با بیان اینکه انتخابات هیات تشخیص صلاحیت شورای اسلامی کار زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار می‌شود، گفت: آقای قوتی، مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل کار استان تهران در هنگام برگزاری انتخابات از ساعت‌های اولیه آن در محل رای‌گیری حضور داشتند و تا این لحظه هم که با شما صحبت می‌کنم که هیچ تخلفی صورت نگرفته است. حتی در کنار آقای قوتی کارشناسان اداره کار حضور دارند و لذا امکان وقوع هیچ تخلفی وجود ندارد و اساسا هیچ کس نمی‌تواند دو بار رای دهد.

وی در پاسخ به اینکه تعدادی از معترضان به نحوه برگزاری انتخابات مدعی هستند که نیروهای اجرائیات شرکت واحد اتوبوسرانی آنها را دقایقی توقیف کرده‌اند، گفت: کسی توقیف نشده است؛ حتی برای دقایقی. البته اگر کسی بخواهد نظم رای گیری را برهم بریزد پلیس ورود می‌کند تا امنیت شعبه اخذ رای برهم نریزد؛ در کل برخورد قهری با کسی صورت نگرفته است و چنین ادعایی صحت ندارد. باید اضافه کنم که حضور ما به معنای دخالت در انتخابات نیست و تنها برای نظارت بر سلامت انتخابات است.

«قوتی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی هم در مورد ادعای تخلف در انتخابات، گفت: برای اخذ رای نرم افزار داریم که جلوی اسامی رای دهندگان دو بار تیک می‌خورد و اثر انگشت رای‌دهنده گرفته می شود. حدود ده کارشناس اداره کل کار در محل رای‌گیری حاضر بودند که هرکدام از آنها بیش از ۲۰ سال سابقه حضور در انتخابات‌ها را دارند، لذا چنین ادعاهایی صحت ندارد. حتی خود کارگران نیز به خاطر برگزاری انتخابات در سلامت کامل از ما تشکر کردند. خبرنگاران نیز می‌توانستند مراجعه کنند تا صحت انتخابات را با چشم خود ببینند. اتفاقی هم نیفتاد که بخواهد نظم جلسه برهم بریزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز