خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر غرب تهران:

سونامی کارگری در راه است/با تفکیک وزارت کار و رفاه، حلوای تامین اجتماعی را باید خورد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۱۰

اکبر قربانی در اعتراض به تفکیک وزرات تعاون و کار گفت: دولتی‌ها ابتدا با بند « و» و « نه بیست و هفتم» پله پله به سازمان تامین اجتماعی دست‌ انداختند و حالا کل سازمان تامین اجتماعی را می‌خواهند.

اکبر قربانی (دبیر خانه کارگر غرب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» گفت: با این تفکیک باید فاتحه‌ی سازمان تامین اجتماعی را خواند. دولتی‌ها ابتدا با بند « و» و  « نه بیست و هفتم» پله پله به سازمان تامین اجتماعی دست‌ انداختند و حالا کل سازمان تامین اجتماعی را می‌خواهند.

قربانی ادامه داد: این تفکیک خلاف قانون است. این سازمان باید به دست صاحبان اصلی آن اداره شود و نه بیگانگانی که تنها در پی سودجویی از تامین اجتماعی هستند. اگر دولت به دنبال احیای سازمان تامین اجتماعی است بگذارد آن را صاحبان اصلی‌اش اداره کنند. 

قربانی گفت: از ابتدای سال جاری، سازمان تامین اجتماعی حدود ۳هزار میلیارد کسری بودجه دارد. این بدین معنا است که سازمان تامین اجتماعی در پرداخت دریافتی بازنشستگان این سازمان با مشکلاتی مواجه است. برای همین اعتراضات بازنشستگان بالا گرفته‌است.

دبیر خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه سزمان تامین اجتماعی باید توسط شرکای اجتماعی اداره شود؛ ادامه داد: تا زمانی که سازمان تامین اجتماعی توسط شرکای اجتماعی اداره نشود و شرکای اجتماعی در آن دخیل نباشند؛ از این هم بدتر خواهد شد. 

قربانی ادامه داد: الان ۳میلیون بازنشسته درتحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است. سازمان ۶۵۰میلیارد ماهانه پرداختی دارد. دولت برای جبران کسری‌های سازمان تا اخر۹۴ ده درصد از بودجه عمومی برای جبران کسری‌ها پرداخت کرده است. 

دبیر خانه کارگر غرب تهران با مخاطب قرار دادن دولت و شورای عالی امنیت بیان کرد: بدانید که سونامی کارگری در راه است و زودتر از چیزی که فکرش را بکنید بر سر تمام مردم ایران نازل می‌شود.

وی اضافه کرد: آقای روحانی بداند آنچه وزیر بهداشت می‌گوید حقیقت نیست. پزشکان دارند روی دوش اضطرار زده‌ی کارگر سوار می‌شوند و از آن کولی می‌گیرند. چرا باید کارگری که تنها ۲۰درصد اضافه حقوق داشته است؛ افزایش ۵۰۰درصدی ویزیت پزشکان را پرداخت کند؟

وی در پایان بیان کرد: با تفکیک وزارت خانه تنها می‌خواهند دست نماینده کارگر را از سازمان تامین اجتماعی کوتاه کنند. این سازمان باید به صورت سه‌جانبه اداره شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز