خبرگزاری کار ایران

ملاقات نماینده «انجمن تاکسیرانان استان تهران» با مقام‌های سیاسی-امنیتی/«به شدت در مضیقه هستیم»

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۹۷

نماینده «انجمن تاکسیرانان استان تهران» به نمایندگانی از ۵ هزار تاکسیران روز گذشته با مقام‌های سیاسی-امنیتی استان تهران ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده «انجمن تاکسیرانان استان تهران» به نمایندگانی از ۵ هزار تاکسیران روز گذشته در فرمانداری استان تهران با مقام‌های سیاسی-امنیتی این استان ملاقات کرد.

در این جلسه نمایندگان فرمانداری و استانداری تهران و سایر دستگاه‌ها حضور داشتند با این حال نمایندگان «شورای اسلامی شهر تهران»، «شهرداری تهران» و «پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا» حضور نداشتند.

یک نفر از حاضران در این جلسه در خصوص مواد طرح شده، گفت: بحث ما تاکسیرانان این است که چرا قانون هوای پاک به درستی اجرا نمی‌شود؟ چرا تنها ۴ ماده آن اجرا می‌شود و ۳۲ ماده دیگر اجرا نمی‌شود؟ چرا آنجا که تنها قرار است منافع تاکسیرانان به خطر بیفتد، صحبت از اجرای قانون می‌کنند و چون پای خود وسط است، قانون را دلبخواهی اجرایی می‌کنند؟ کجای این عدالت است که یک راننده تاکسی براساس قانون هوای پاک بخواهد بابت هر روز ترد خودروی فرسوده‌اش ۵۰ هزار تومان جریمه بدهد؟ مگر چه قدر در روز درآمد داریم که بخواهیم ۵۰ هزار تومان جریمه بدهیم؟

وی افزود: البته نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی حضور نداشتند تا بتوانند جواب ما را بدهند که چرا چنین اتفاقی در حال رخ دادن است؛ به هر حال رانندگان به سبب اجرای ناقص قانون هوای پاک متضرر شده‌اند و لذا بهتر بود که آنها حضور می‌داشتند.

نماینده انجمن تاکسیرانان استان تهران در ادامه با بیان اینکه هنوز مشکل بیمه رانندگان تاکسی که از سال ۹۴ وارد سیستم سازمان تاکسیرانی شده‌اند، حل نشده است، گفت: قرار بود که از محل هدفمندی یارانه‌ها بودجه لازم برای بیمه رانندگان و کامیون‌دارن تامین می‌شود اما مشکل ما هنوز برطرف نشده است و فقط وعده حل مشکل را می‌دهند.

او افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی خدمات دهی به رانندگان را به خاطر پرداخت نشدن سهم بیمه دولت (۵۰ درصد) متوقف کند، تکلیف رانندگان چه می‌شود؟ دقت کنید که رانندگان تاکسی با بیماری‌های تنفسی دست به گریبان هستند و مشکل توقف خدمات‌دهی در زمینه درمان وضعیت همه ما را درهم می‌ریزد.

وی با اشاره به وعده مقام‌های سیاسی-امنیتی استان تهران برای ساماندهی فعالیت‌های شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی، گفت: فعالیت گسترده و بی‌ضابطه این نوع شرکت‌ها باعث کاهش درآمدهای تاکسیرانان شده است لذا ما محکم ایستاده‌ایم تا اوضاع به سامان شود.

نماینده انجمن تاکسیرانان استان تهران، گفت: مقام‌های حاضر در جلسه به صراحت گفتند که مشکلات را حل می‌کنند و ماهم پذیرفتیم. امیدوارهستیم که وعده‌هایشان محقق شود؛ چراکه تاکسیرانان به شدت در مضیقه هستند و بیشترین از این توان تحمل فشارهای معیشتی و تهدید امنیت شغلی خود را ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز