خبرگزاری کار ایران

در نامه سرگشاده انجمن اسلامی معلمان سبزوار مطرح شد؛

سیاست یک بام و دو هوا برای فرهنگیان/ معلمان وعده‌های مسئولان را راستی‌آزمایی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۲۹

در نامه انجمن اسلامی معلمان سبزوار خطاب به رئیس‌جمهور، از کاهش مزایای مزدی معلمان انتقاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن اسلامی معلمان سبزوار در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور، ضمن انتقاد از سیاست‌های جاری، از کاهش رفاه معیشتی معلمان انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

نیک می‌دانید که قاطبه فرهنگیان کشور به دلیل روحیه تحول خواهی، همواره از نامزدهایی در انتخابات مختلف حمایت کرده‌اند که منادی تغییر، اصلاح و افزایش کارآمدی نظام از طریق روابط سازنده با جهان، جلب مشارکت شهروندان و توانمندسازی جامعه مدنی بوده‌اند! از همین رو بود که بخش مهمی از آنها به امید ایجاد بهبود در فرایندهای تصمیم‌سازی کشور، رای خود به جناب عالی را در صندوق‌های رای انداختند. شما نیز همواره نسبت به اهمیت جامعه بزرگ فرهنگیان تاکید داشته و حتی در انتهای دوره اول، آقای دکتر نجفی در جایگاه مشاورت جناب عالی، بر تبدیل آموزش و پرورش به اولویت نخست دولت در دوره دوم تاکید ورزیدند(در دوره اول، بهداشت و درمان اولویت نخست دولت بود).

اما پس از آغاز فعالیت دولت در دوره جدید، اقداماتی صورت گرفت که در نقطه مقابل وعده‌های داده شده و تداعی گر انتخاباتی بودن آن‌ها بود! تاخیر بی سابقه در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان که حلاوت آن را به تلخی مبدل ساخت، ورود دولت به بازی موش و گربه با مجلس بر سر افزایش حقوق‌ها در سال جاری که نهایتا" بعد از گذشت چهار ماه، کوه؛ موش زایید و میزان افزایش حقوق، تفاوتی با سال‌های پیشین نداشت، حذف سختی کار مدیران و معلمان که می‌تواند در میزان پاداش فرهنگیان تاثیرگذار باشد و نهایتا حذف حق عائله‌مندی فرهنگیان مجرد که آسیب جدی به همکاران خانم سرپرست خانواده وارد ساخت! البته در دو اقدام آخر، وزارتخانه؛ توپ را به زمین دیوان عدالت اداری انداخته است! اما پرسش اصلی این است که اگر دولت تا این حد متعهد به قانون مندی است چرا در مواردی که دیوان عدالت اداری به نفع فرهنگیان رای می‌دهد اقدامی عاجل برای احقاق حقوق آنها انجام نمی دهد؟! واقعا چگونه می‌توان این بام و دو هوا را باور کرد و بازهم سخنی نگفت!

به هر روی، امروز، فرهنگیان نجیب این سرزمین؛ خار در چشم و استخوان در گلو، به کنج خانه یا زندان نشسته و وعده های مسؤولین ازجمله جناب عالی را راستی آزمایی می‌کنند. نیک می‌دانید که به دلیل وسعت تاثیرگذاری معلمان در جامعه، هر گونه خلف وعده در مورد ایشان، می‌تواند ناامیدی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی را برای اقشار دیگر نیز در پی داشته باشد! در نقطه مقابل هم هرگونه کمک به ارتقای جایگاه و منزلت ایشان، می‌تواند به غنای کلاس‌های درس، انگیزه‌مند شدن معلمان، افزایش امید در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بینجامد.

در پایان امیدواریم که جناب عالی با درک شرایط خطیر جامعه و وضعیت ناگوار اقشار تاثیرگذار آن، نسبت به رفع دغدغه از تمامی آحاد شهروندان به ویژه فرهنگیان شریف و نجیب این سرزمین اهتمام ویژه بورزید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز