خبرگزاری کار ایران

رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی مقابل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تجمع کردند/صندوق ذخیره کارکنان شهردای: مطالبات بخشی تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۳۵

دو نفر از رانندگان بازنشسته «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» ساعتی پیش مقابل ساختمان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو نفر از رانندگان بازنشسته «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» ساعتی پیش در اعتراض به «پرداخت نشدنِ پس‌اندازهایشان» در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند.

آنها در این مورد به ایلنا، گفتند: تمام کارکنان شهرداری تهران در سال‌هایی که کار می‌کنند، ۳ درصد از حقوق و دستمزدهایشان را به این صندوق می‌پردازند و ۳ درصد هم کارفرما بر روی این رقم می‌گذارد تا در هنگام بازنشستگی سود آن را بگیریم. حتی قرار بود که پس از بازنشستگی هر زمان که خواستیم اصل پول و سود سرمایه‌گذاری خود را باهم مطالبه کنیم.

کارگران بازنشسته معترض شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، افزودند: با این حال مدتی است که پس از مراجعه به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری به ما می‌گویند که پرداخت پول‌هایتان ممکن نیست؛ چراکه صندوق مشکلاتی در تامین نقدینگی دارد.

«سیدرحیم میرعبدالله» نائب رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران در مورد مشکلات ایجاد شده به ایلنا، گفت: در سالیان پیش طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران صندوقی به نام صندوق ذخیره کارکنان شهرداری ایجاد شد و مبلغی هم توسط شورای شهر به این صندوق تزریق شد. پس می‌توان گفت که خود شورای شهر هم به عنوان سهام‌دار این صندوق در آن مشارکت دارد.

وی افزود: قرار شد که سرمایه‌گذاری ۳ درصدی کارکنان شهرداری از محل حقوق و دستمزد آنها به همراه ۳ درصد دیگری که کارفرما در صندوق می‌گذارد، هنگام بازنشستگی، فوت و بازخرید به آنها پرداخت شود. الان دو سال است که از پرداخت سود براساس‌نامه صندوق و قراردادی که وجود داشته، خبری نیست.

وی با بیان اینکه ما از مقام‌های مسئول و شورای اسلامی شهر تهران و بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم که برای رسیدگی بیایند. باید پبرسیم که اصل پول کجاست؟ ما بارها به این مسئله اعتراض کردیم؛ چراکه به صورت شفاف نمی‌گویند که پول بازنشستگان را کجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کسی هم پاسخگو نیست.

صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چه مشکلاتی سبب شده است که پرداخت پول سرمایه‌گذاری‌های بازنشستگان با مشکل مواجه شود، توضیحات زیر را به خبرگزاری ایلنا، ارسال کرد:

همانگونه که در اخبار و اطلاعیه‌های موسسه صندوق ذخیره کارکنان به کرات اعلام شده است، پرداخت مطالبات بازنشستگان از اولویت‌های موسسه بوده و با استقرار تیم مدیریتی فعلی در بهمن ماه سال گذشته و تلاش‌های صورت گرفته، صف پرداخت مطالبات بازنشستگان که از خرداد ۹۶ با تاخیر مواجه شده بود به بازنشستگان آبان ماه و سپس دی ماه رسید و مطالبات متقاضیان تا این زمان تسویه شد.

در عین حال به دلایل متعدد ازجمله خواب سرمایه‌گذاری‌های صندوق در رکود بخش مسکن و ساختمان وعدم وصول برخی مطالبات از مراکز هزینه که به بیش از ۲۰ میلیارد تومان بالغ می‌شود هم اکنون با کمبود نقدینگی برای تسویه دیون خود روبروست.

تلاش مدیریت موسسه صندوق ذخیره برای پیگیری مطالبات از دیگر مجموعه‌های شهرداری و پاسخگویی به مراجعات بازنشستگان خود ادامه دارد و در هفته‌های آتی نیز با تامین منابع برنامه صندوق برای تسویه بخشی از مطالبات سپرده گذاران اعلام خواهد شد.

از سویی در تداوم مراحل گذشته تسویه دیون اعضای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، مطالبات ۵۲۰ نفر دیگر نیز تسویه شد.

بر این اساس با تامین اعتبار انجام شده در روز گذشته جمعی دیگر از اعضای موسه از صف پرداخت مطالبات خارج شدند. پیش از این نیز صف پرداخت مطالبات سپرده گذاران صندوق ابتدا از خرداد ماه به آبان و سپس به پایان دی ماه ۹۶ رسیده بود.

سازمان‌ها و مجموعه‌های شهرداری تهران هم اکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان به موسسه صندوق ذخیره کارکنان بدهکارند که با وصول این بدهی، تسویه دیون صندوق به کل اعضا امکانپذیر و صف موجود جمع خواهد شد. هماهنگی و مذاکرات مدیران موسسه صندوق ذخیره با سازمان‌های مذکور برای وصول این مطالبات و به‌روز رسانی پرداخت‌های اعضاء ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز