خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فی‌وحرفه‌ای کشور:

مسابقات ملی مهارت آغاز راه ورود به مسابقات ۲۰۱۹ «کازان» است+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۱۸

ابوطالب جلالی از رقابت ۵۴۰ جوان ماهر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تیرماه سال جاری خبر داد و مسابقات ملی مهارت را به جهت دیپلماسی مهارت و شناساندن توان ایران حایز اهمیت بیان کرد.

ابوطالب جلالی (رییس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فی‌وحرفه‌ای کشور) در جمع خبرنگاران به مناسبت هجدهمین مسابقات ملی مهارت را اراده‌ی محکمی در ورود به مسابقات ۲۰۱۹ «کازان» دانست و بیان کرد: قطعا این اراده هم به جهت دیپلماسی مهارت و شناساندن توان ایران حایز اهمیت است. به نظر می‌رسد آنچه به عنوان دغدغه ما در حال حاضر در کنار مساله محیط زیست و بحران آب ، اشتغال است. که بخشی از این بیکاری جوانان به علت کم توانی افراد و جوانان در بحث مهارت‌آموزی است. 

وی ادامه داد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور قصد دارد ابتدا با فرهنگ‌سازی و ایجاد فرصت مهارت‌آموزی برای همگان به ویژه برای جوانان و علاقمندان به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، بتواند فرصت شغل‌یابی را برای این جوانان فراهم کند.

جلالی مسابقات ملی مهارت را براساس الگوی جهانی دانست و ادامه داد: ۵۵ کشور در این مسابقات توافق کردند تا در رشته‌هایی که بالاترین فراوانی را در هرکشور دارد، در مسابقات ملی کشورها حضور پیدا کنند. به همین خاطر هم پروژه‌هایی که در دستور کار است و هم آزمون‌ها مدل پروژه جهانی است. از طرف دیگر رشته‌هایی که ما داریم همخوان و متناسب با رشته‌های جهانی است.

جلالی هدف این طرح را ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال مهارت‌آموزان دانست و بیان کرد: در این راستا سازمان فنی‌وحرفه‌‌‌ای کشور درصدد همکاری با تشکل‌های خصوصی مانند کانون عالی کارفرمایی و اتاق بازرگانی برای واگذاری فعالیت‌های رسمی آموزشی به این تشکل‌ها است. چراکه به دلیل ارتباط تشکل‌های تخصصی با بنگاه‌ها، واگذاری بخشی از فرآیندهای آموزش نیروی کار می‌تواند به شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های شغلی و همچنین ارتباط مهارت‌آموزان با صنعت فراهم شود.

وی افزود: براساس منشور هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رقابت سالم میان جوانان کشور در زمینه‌های مهارت فنی‌وحرفه‌ای که موجب شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی می‌شود.

وی درباره هدف از برگزاری این مسابقات گفت: علاوه بر شناسایی نخبگان مهارتی کشور و حضور قدرتمند کشور در عرصه مسابقات جهانی مهارت، ایجاد انگیزه برای کسب مهارت در جوانان، ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی به عموم مردم و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای برشمرد که دستیابی به چنین اهداف خطیری در سایه برگزاری نظام مند مسابقات امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز