خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت خبر داد:

آغاز رقابت ۵۴۰ جوان ماهر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۰۲

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین افتتاحیه مراسم از آغاز رقابت ۵۴۰ جوان ماهر در هجدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا باجولوند با اشاره به تاریخچه‌ای بیش از ۴۰ساله مسابقات در ایران، بیان داشت: این مسابقات، قبل از انقلاب اسلامی ایران؛ زیر نظر کمیته ملی مسابقات مهارت فنی و تحت عنوان مسابقات مهارت فنی بین کارگران ماهر و متخصصین جوان کشور با مسئولیت وزارت کار و امور اجتماعی وقت برگزار می‌شده است.

وی تصریح کرد: این مسابقات پس از وقفه ۲۰ ساله در سال ۱۳۷۹ مجدداً از سر گرفته شد، پس از عضویت مجدد ایران در سازمان بین المللی آموزش‌های حرفه‌ای(IVTO) مسابقات مهارت، با متولی‌گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود.

به گفته معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت، اجرای مسابقات در سال‌های اخیر و استفاده از تجربیات گذشته هفده دوره مسابقات ملی و حضور در ۹ دوره مسابقات جهانی مهارت موجب پیشرفت سطح مسابقات و کاهش اختلاف سطح با مسابقات جهانی گردیده است و در این رویداد ملی تیم ملی مهارت کشور روسیه با حضور ۵ رقابت کننده حضور یافته است.

وی با بیان اینکه هجدهمین مسابقات ملی مهارت از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۷ تیر ماه سال‌جاری در ۳۳ رشته آغاز به کار خواهد کرد، گفت: در این مسابقات ۵۰۰ رقابت‌کننده از ۳۱ استان به همراه ۵۲۶ کارشناس حضور دارند که رقابت‌کنندگان ۲۰ رشته در مرکز تربیت مربی، ۱۰ رشته در ۲ مرکز از اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ا‌ی استان البرز، ۳ رشته در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی به رقابت خواهند پرداخت.

باجولوند با اشاره به افزایش تعداد ۴ رشته نسب به دوره قبل، اظهار داشت: این رقابت ملی زمینه‌ای برای شناسایی نخبگان مهارتی در جامعه و انتخاب تیم اعزامی به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ روسیه می‌باشد و رقابت‌کنندگان ملی از بین ۴۴۷۱۴ نفر داوطلب در مرحله شهرستانی و ۴۰۳۴ نفر داوطلب در مرحله استانی انتخاب شده‌اند و این انتخاب براساس آزمون استاندارد شده توسط کارشناسان و ارزیابان درون و برون سازمانی با رعایت منشور مسابقات انجام شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت افزود: براساس منشور هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رقابت سالم میان جوانان کشور در زمینه‌های مهارت فنی‌وحرفه‌ای که موجب شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی می‌شود.

وی درباره هدف از برگزاری این مسابقات گفت: علاوه بر شناسایی نخبگان مهارتی کشور و حضور قدرتمند کشور در عرصه مسابقات جهانی مهارت، ایجاد انگیزه برای کسب مهارت در جوانان، ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی به عموم مردم و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای برشمرد که دستیابی به چنین اهداف خطیری در سایه برگزاری نظام مند مسابقات امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز