خبرگزاری کار ایران

کارگران مناطق شهرداری اهواز پیگیر مطالبات مزدی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۸۴۴

معاون مالی اقتصادی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه کارگران پیمانی مناطق شهرداری روز یکشنبه برای مزایای خود تجمع کرده بودند، گفت: تنها در یک منطقه حقوق خردادماه کارگران به تعویق افتاده و در سایر نقاط حقوق‌ها به موقع پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس آبیار گفت: کارگران مناطق چهار و پنج شهرداری اهواز برای دریافت و افزایش مزایایی مانند حق اولاد، شب کاری، نوبت کاری و مزایای کار در تعطیلات تجمع کرده و خواستار رسیدگی پیمانکاران بودند.

وی تصریح کرد: در گذشته حقوق کارگران شهرداری با ماه ها تعویق پرداخت می‌شد اما با رویکرد جدید شهرداری این خلا پرشد و درحال حاضر تمام تلاش ما آن است که حقوق این کارگران به موقع پرداخت شود.

آبیار با اشاره به اینکه روز گذشته با نمایندگان این کارگران صحبت شد، افزود: پیمانکار حق اولاد کارگران را تا ۲ فرزند پرداخت می‌کرد که قرار شد این مشکل رفع و حق اولاد آنها را کامل پرداخت کند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از خواسته‌های کارگران دریافت حق شب کاری و نوبت کاری بود اما در قانون چنین اجازه‌ای به پیمانکار داده نشده و تنها یکی از آنها باید پرداخت شود. درواقع کارگران در این خصوص دچار اشتباه شده بودند که با توضیحات ارائه شده این مساله رفع شد.

آبیار گفت: در واقع شهرداری اهواز به صورت مستقیم با این کارگران طرف قرارداد نیست زیرا اینها به صورت حجمی و از طریق پیمانکار به کارگیری شده‌اند با این وجود برای احقاق حقوق آنها رایزنی و درنهایت پیمانکار متعهد به پرداخت این مزایا شد.

روز یکشنبه کارگران خدماتی مناطق چهار و پنج اهواز مقابل مقابل ساختمان‌های شهرداری مناطق تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود شده بودند.به رغم صحبت‌های مسئولان شهرداری مبنی بر پرداخت به موقع حقوق، کارگران مدعی هستند که حقوق آنها چند ماهی‌ست به تعویق افتاده است.

هشتم خردادماه امسال نیز کارگران فضای سبز منطقه سه اهواز در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن سه ماه حقوق معوقه خود عنوان شد در برابر ساختمان شهرداری اهواز تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز