خبرگزاری کار ایران

رقابت مهار‌‌ت‌آموزان سازمان فنی‌وحرفه‌ای در هجدهمین مسابقات ملی مهارت

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۰۳

هجدهمین مسابقات ملی مهارت از تاریخ ۲۳/۴/۹۷ الی ۲۷/۴/۹۷ برگزار می‌شود. در این مسابقات در مرحله کشوری ۵۴۴ نفر در۳۳رشته به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک سرشت (رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) با حضور در نشست خبری هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارتقای توان مهارتی کشور است و به این ترتیب یکی از ابزارهایی که از سالیان گذشته در جهت ارتقای طرح مهارتی جوانان مورد توجه بوده، برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه سه گروه مسابقات ملی مهارت، مسابقات آزاد مهارت توسط بنگاه‌های اقتصادی با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای و مسابقات مهارتی معلولان در جهت ارتقای مهارت‌آموزی جامعه برگزار می‌شود؛ تأکید کرد: مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که به صورت دو سال یک بار برگزار می‌شود به منظور ترویج مهارت آموزی و ارتقای مهارت‌ها و شناسایی نقاط قوت وضعف مهارت‌آموزی، آشنایی کارشناسان با مسابقات جهانی مهارت و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین منظور باید نگاه ویژه‌ای به این مسابقات توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

 پاک سرشت در این نشست از افزایش ۴ رشته‌ی گچکاری، گل‌آرایی، تعمیر و نگه‌داری ماشین آلات سنگین و سازه‌های چوبی خبر داد و افزود: امسال در هجدهمین مسابقات ملی مهارت در مرحله کشوری ۵۴۴ نفر در۳۳رشته به رقابت می‌پردازند.

وی هدف این طرح را ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال مهارت‌آموزان دانست و بیان کرد: در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درصدد همکاری با تشکل‌های خصوصی مانند کانون عالی کارفرمایی و اتاق بازرگانی برای واگذاری فعالیت‌های رسمی آموزشی به این تشکل‌ها است. چراکه به دلیل ارتباط تشکل‌های تخصصی با بنگاه‌ها، واگذاری بخشی از فرآیندهای آموزش نیروی کار می‌تواند به شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های شغلی و همچنین ارتباط مهارت‌آموزان با صنعت فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای در خصوص آخرین وضعیت تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در جوار دانشگاه‌ها به منظور ارتقای سطح مهارتی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان اظهار داشت: تاکنون ۹۶ مرکز آموزش مهارتی در جوار دانشگاه‌ها تأسیس شده است که در قالب این مراکز، دانشجویان در کنار فعالیت‌های آموزشی، در کارگاه‌های متفاوت از فضای آکادمیک مهارت‌های لازم را می‌آموزند.

پاک سرشت افزود: همچنین در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد تا برخی از رشته‌های مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای قابلیت تطبیق با واحد درسی در دانشگاه‌ها داشته باشند که به عبارتی برخی واحدهای درسی با رشته‌های مهارتی مهارت‌آموزان معادل‌سازی می‌شوند و نیازی به گذراندن واحدهای درسی مربوطه در دانشگاه‌ها توسط این دانشجویان وجود ندارد.

 این مسابقات در ۴مرکز تربیت مربی کرج، مرکز۹دی، مرکز شماره یک شهید خدایی البرز و مرکز شماره ۲شهید رهبری البرز  از تاریخ ۲۳/۴/۹۷ الی ۲۷/۴/۹۷برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز