خبرگزاری کار ایران

۷۰ کارگر بیکار شده «کیش چوب»به اداره کار شکایت کردند/مسئولان: پیگیر مطالبات کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۳۱

شکایت ۷۰ کارگر بیکار شده کارخانه چوب کیش در اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد کیش طرح و برای آنها مقرری بیکاری منظور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۷۰ کارگر کیش چوب که از مهر ماه سال ۹۶ با تصمیم کارفرمای کارخانه بیکار و بلاتکلیف شده‌ بودند، امروز شنبه (۱۶ تیرماه) با طرح شکایتی در اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد کیش، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

این کارگران که بین ۱۰ تا ۱۲ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: از مهر ماه سال ۹۶ برای مدت ده روز به مرخصی اجباری فرستاده شده بودیم و به همین ترتیب کارفرما به این مهلت؛ ده روز افزوده کرد و تا هم‌اکنون که بیش از ۱۰ ماه‌ از این اتفاق می‌گذرد، همچنان فعالیت تولیدی کارخانه کیش چوب متوقف مانده و ما کارگران سرگردان و بلاتکلیف مانده‌ایم.

آنها می‌گویند: خواسته ما بازگشت به کار و پرداخت مطالبات معوقه مزدی و سنواتی است و برای همین تصمیم گرفتیم از کمک مراجع قانونی استفاده کنیم.

«محمدرضا واعظی»، سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد کیش در خصوص پیگیری وضعیت مطالبات کارگران این واحد گفت: حدود ۷۰ نفر از کارگران این واحد تولیدی شکایت خود را در اداره کار مطرح کرده‌اند که به صورت جدی پیگیر مطالبات این کارگران هستیم.

به گفته وی، درحال حاضر آرای نهایی ۱۲۰ نفر از کارگران به نفع آنها صادر شده و برای مابقی کارگران که امروز طرح دعوی کرده‌اند نیز به زودی (خارج از نوبت) حکم صادر می‌شود.

او با بیان اینکه مطالبات کارگر از کارفرما، جرء دیون ممتازه است، افزود: کارگرانی که امروز در اداره کار طرح دعوی کرده‌اند رابطه‌کاری‌شان با کارفرما قطع نشده و آنها به دنبال بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند.

سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پیگیر مشکلات کیش چوب و کارگرانش هستیم، افزود: خوشبختانه کارفرما منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات کارگران دارد و در حال حاضر هر چند ماه یکبار به صورت علی‌الحساب برای کارگران پول واریز می‌کند.

او درباره بیمه بیکاری کارگران کیش چوب گفت: کارگرانی که پیش از این به اداره کار شکایت کرده بودند هم‌اکنون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و مابقی کارگران اگر تمایل به استفاده از مقرری بیمه بیکاری داشته باشند، سریعا برای برقراری بیمه بیکاری آنان اقدام می‌کنیم.

طبق اظهارات سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال کیش؛ صنایع چوبی کیش چوب یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز