خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری:

کار دولت به دست بردن در جیب کارگران رسیده‌/از رئیس‌جمهور به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۲۸۸

محمدرضا تاجیک گفت: مجمع عالی نمایندگان کارگری به خاطر تصویب بند (و) تبصره هفت در قانون بودجه سال ۹۷ از رئیس‌جمهوری به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند.

محمدرضا تاجیک (عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری) در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره پیگیری شکایت‌های تشکل‌های کارگری از بند (و) تبصره هفت قانون بودجه، گفت: در ادامه شکایت‌هایی که از رئیس جمهوری به دیوان عدالت اداری ارائه شده است، مجمع عالی نمایندگان کارگری هم به خاطر تصویب بند (و)  تبصره هفت در قانون بودجه سال جاری از رئیس جمهوری شکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه شکایت از رئیس‌جمهوری ابتدا باید در جلسه هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری مصوب می‌شد، افزود: دولت نه تنها از تولید حمایت نکرده، نه تنها از اشتغال حمایت نکرده و نه تنها در مقابل نابرابری درآمدی و شکاف فقیر و غنی نه‌ایستاده؛ بلکه کارش به جایی رسیده است که دست در جیب کارگران می‌کند و به این منظور قانون بودجه را دستاویز این کار قرار می‌دهد.

تاجیک افزود: باید تلاش کنیم که گوشه‌ای از حق از دست رفته کارگران را بازیابیم. از این رو از کارگران خواسته‌ایم که به صورت جداگانه و با شخصیت حقیقی از رئیس جمهوری شکایت کنند و مجمع عالی نمایندگان کارگری هم با شخصیت حقوقی از آقای روحانی شکایت می‌کند.

رئیس مجمع صنفی نمایندگان کارگری در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه امیدوارید که بتوانید جلوی اجرای بند (و) تبصره هفت قانون بودجه را بگیرید، گفت: به هر حال رئیس‌جمهوری به منظور اینکه نتوان به همین سادگی جلوی اجرای قانونی که دست‌اندازی به اموال بیمه‌شدگان در سازمان تامین‌اجتماعی تسهیل می‌کند، گرفت آن را با لابی کردن با نمایندگان مجلس ابتدا در لایحه بودجه گنجاند.

وی افزود: اساسا دولت به دنبال منابع جدیدی برای اجرای طرح‌های بر زمین مانده خود است لذا با خود اجازه می‌دهد که در تمام حوزه ورود و به اصطلاح دست‌اندازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز