خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن ذغال‌سنگ ایران:

تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزدها دیگر عادی شده/افزایش قیمت خرید ذغال‌سنگ معیشت معدن‌کاران را بهبود می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۸۴

علی نصیری اظهار داشت: با تزریق منابع حاصل از افزایش قیمت ذغال‌سنگ می‌‌توانیم شاهد تحولات مثبتی در حوزه رفاه کارگری و معیشت کارگران کارگاه‌های ذغالی باشیم.

علی نصیری (عضو هیات مدیره انجمن ذغال‌سنگ ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به افزایش قیمت خرید ذغال‌سنگ به عنوان تابعی از شمش فولاد و تاثیر آن بر ایمنی و معیشت کارگران ذغال‌سنگ گفت: با تزریق منابع حاصل از افزایش قیمت ذغال‌سنگ می‌‌توانیم شاهد تحولات مثبتی در حوزه رفاه کارگری و معیشت معدن‌کاران کارگاه‌های ذغالی باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت خرید ذغال‌سنگ خام ۲۱ درصد، ذغال‌سنگ شسته ۲۰ درصد و ذغال کوک ۱۷ درصد افزایش یافته است، گفت: با اینکه پس از مدت‌ها قدمی رو به جلو برداشته شده است اما رقم قابل توجهی برای معادن نیست. به هر روی تا تحولی در زمینه نقدینگی معادن صورت نگیرد، مشکلات معادن با این افزایش‌ها حل نمی‌شود.

این عضو هیات مدیره انجمن ذغال‌سنگ ایران با تاکید بر اینکه تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد کارگران کارگاه‌های ذغالی دیگر یک روال عادی شده، گفت: چند سالی شاهد افزایش قیمت ذغال‌سنگ نبودیم و حتی افزایش فعلی هم به سختی و در مذاکرات طولانی ممکن شد.

وی افزود: ما تازه در اولین جلسه‌ای که در کمیته پشتیبانی ذغال‌سنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد پس از یک جلسه طولانی در این خصوص با خریدار عمده ذغال‌سنگ کشور به توافق رسیدیم.

نصیری با بیان اینکه هرچند اختلاف یک درصدی که بین قیمت ذغال‌سنگ خام و کنستانتره وجود دارد، چندان چشمگیر نیست، افزود: خواسته کارفرمایان معادن این بود که این اختلاف یک درصدی حتما وجود داشته باشد چراکه می‌خواهند منابع حاصل از آن را خرج ایمنی معادن کنند.

عضو هیات مدیره انجمن ذغال‌سنگ ایران گفت: در یک کلمه نمی‌توانم بگویم که افزایش فعلی قیمت خرید ذغال‌سنگ عالی است، خوب است یا اصلا بدرد نمی‌خورد اما باید آن را به فال نیک بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز