خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کوتاهی آموزش و پرورش در تدوین نظام پرداختی معلمان/ضرورت اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان در شرایط کنونی اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۰۵۷

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان اقدامی ریشه‌ای است که باید در راستای از بین بردن تبعیض‌ها صورت بگیرد، گفت: برای توسعه همه جانبه کشور باید وضعیت اقتصادی و جایگاه معلمان را بهبود داد.

به‌ گزارش ایلنا، داوود محمدی (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) با اشاره به ضروت اصلاح نظام پرداختی معلمان، گفت: پرداخت معوقات فرهنگیان حق مسلمی است که باید هر چه زودتر به آن‌ها پرداخت شود و آموزش و پرورش باید این کار را در اولویت قرار دهد اما اصلاح نظام پرداخت اقدامی ریشه‌ای و اساسی است که باید در راستای از بین بردن تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به خانه ملت گفت: اگرچه پرداخت به موقع حقوق فعلی فرهنگیان اقدامی مناسب در راستای اصلاح نظام پرداختی آن‌هاست اما این مهم نیاز به مصوبه نیز دارد تا معلمان نیز همچون کارمندان دیگر سازمان‌ها حقوق و مزایا و خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در شرایط کنونی اقتصادی صدمات بسیاری را متحمل می‌شوند، افزود: برای توسعه همه جانبه کشور باید وضعیت و جایگاه معلمان را تغییر داد.

محمدی با اعتقاد به اینکه این اصلاح به سادگی انجام نخواهد گرفت از کوتاهی وزارت آموزش و پرورش برای تدوین و ارسال هرچه سریع‌تر این لایحه به مجلس انتقاد کرد و گفت: طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است نظام پرداختی معلمان را به مجلس ارسال کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت سال 96 فرهنگیان، گفت: متاسفانه با توجه افزایش تورم این پول ارزش گذشته خود را نخواهد داد به همین دلیل درخواست جدی مجلس از سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش، پرداخت هر چه سریع‌تر این پاداش است که آن‌ها قول پرداخت آن را تا شهریورماه داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز