خبرگزاری کار ایران

شهردار بروجرد:

مشکل معوقات مزدی کارگران شهرداری ریشه در گذشته دارد/شورای شهر همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۱۰

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به یکهزار و ۷۰۰ کارگر شهرداری بروجرد در استان لرستان هنوز ادامه دارد امیر جاویدپور گفت: مشکلات و چالش‌های شهرداری بروجرد ریشه در گذشته دارد و برطرف نمودن آنها نیازمند همکاری جدی شورای شهر با شهرداری است.

به گزارش ایلنا، امیرجاویدپور (شهردار بروجرد) در تشریح مشکلات شهرداری بروجرد و کارگرانش گفت: مهمترین موضوع در شهرداری بروجرد تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. این تاخیر چند ماهه که مربوط به گذشته بود؛ منجر شده تا زندگی این افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در زمینه به‌روز شدن حقوق کارگران اقدامات جدی صورت گرفته و به‌طور متوسط در هرماه یک ماه و نیم حقوق، عیدی و پاداش پرداخت شده است.

شهردار بروجرد اظهارداشت: حق بیمه کارکنان و کارگران شهرداری در گذشته پرداخت نمی‌شد و تامین اجتماعی نیز از تمدید دفترچه‌های درمانی آنها خودداری می‌کرد اما در چند ماه اخیر این مهم به‌روز پرداخت شده است.

جاویدپور اضافه کرد: ثبت نام ۸۰۰ نفر از کارگران برای دریافت بن کارت پنج میلیون ریالی به‌جای حقوق و همچنین پرداخت بن‌کارت یک میلیون و پانصد هزار ریالی ویژه ماه رمضان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تسریع در حمایت و پرداخت معوقات پرسنل بوده است.

وی ادامه داد: با همکاری بانک شهر مقرر شد که ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای حقوق کارگران پرداخت شود که در شورای شهر تصویب نشد.

شهردار بروجرد گفت: طرح ناحیه محوری بروجرد که به موجب آن این شهر به ۶ ناحیه شهرداری تقسیم می‌شود، قانونی است و نقش مهمی در کسب درآمد دارد. این طرح به شورای شهر ارسال شده اما متاسفانه مصوب نشده است.

جاویدپور افزود: طرح کسب درآمد و ایجاد مراکز خدماتی در بوستان ها، نورپردازی و برج نور به شورا ارائه شد که مصوبه شورا را نگرفتند.

وی تاکید کرد: اقدامات شورا و شهرداری باید در راستای حفظ منافع مردم و شهر باشد و از حاشیه‌سازی جلوگیری شود.

شهردار بروجرد اظهار داشت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری در شان مردم نسیت و با نشست‌های مختلف در استان و تهران تلاش شد تا ۹ میلیارد ریال اعتبار برای این مهم اخذ و هم‌اکنون کار آسفالت در نقاط ضروری آغاز شده است.

جاویدپور با انتقاد از نحوه برخورد برخی اعضای شورای شهر در مورد اخذ اعتبار آسفالت و دیگر اقدامات بیان کرد: اخذ اعتبار دولتی نیازمند پیگیری‌های مستمر و مداوم است که تلاش می‌شود در این دوره به خوبی صورت گیرد.

وی با انتقاد از وضعیت نورپردازی‌ها و نبود جاذبه‌های لازم در زیباسازی شهر بروجرد ادامه داد: نورپردازی و زیباسازی معابر و میادین شهر بروجرد مغفول مانده که انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

شهردار بروجرد گفت: جابجایی برخی از افراد در جایگاه‌ها و معاونت‌های شهرداری امروزه بسیارمورد انتقاد قرار گرفته که این مهم پس از سالیان طولانی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز