خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل شرکت ورقکاران:

۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات کارگران باقی مانده/بدهی‌های کاخانه در حال پرداخت است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۱۹

نام کارخانه ورق‌کاران تبریز با تجمعات کارگرانش به سرخط خبرها آمد. حالا خبر می‌رسد که مالک جدید کارخانه که از آبان ماه در آن مستقر شده، در حال پرداخت مطالبات کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گفته کارگران کارخانه ورق‌کاران تبریز، مشکلات کارخانه از سال ۹۴ با اختلافات میان سهامداران کارخانه آغاز شد و در طول این مدت میزان تولیدات کارخانه با کمبود مواد اولیه به نصف رسید. کار تا آنجا پیش رفت که بخش اعظمی از ۱۳۴ کارگر کارخانه تعدیل شدند.

«محمد اردکی» مشاور مدیرعامل شرکت ورقکاران در مورد راه‌اندازی مجدد کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران و سهامداران آن به ایلنا، می‌‌گوید: مالک جدید کارخانه از آبان ماه سال گذشته با خرید ۱۰۰ درصد سهام مستقر شد و تلاش کرد، ابتدا مطالبات سهامداران که عمده آنها بازنشستگان کارخانه بودند را تسویه‌حساب کند. شرکت همچنین از سال ۸۶ به تامین اجتماعی، دارایی و سیستم بانکی بدهکار بود و در قدم بعدی بدهی آنها مرحله به مرحله تسویه شد.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران در دور جدید فعالیت‌های شرکت آغاز شده و مرحله اول بدهی‌ها پرداخت شده است، افزود: از آبان ماه در پنجم هر ماه حقوق و دستمزد کارگران پرداخت می‌شود. از آنجا کارگران ۷ تا ۸ ماه مطالبات پرداخت نشده داشتند، پرداخت طلب آنها در دستور کار قرار گرفت. البته فعلا مرحله اول پرداخت است و باید در آینده اینکار پیگیری شود.

اردکی با بیان اینکه ظرفیت پرسنلی ورقکاران سال ۸۱ به ۳۵۰ نفر رسید که در آخرین مرحله به ۲۰ نفر رسیده بود، گفت: تعداد پرسنل شرکت ۱۰ تا ۱۲ نفر اضافه شده است و تلاش داریم که ظرفیت آن به قبل برگردد. به هر روی اعتصاب‌های متعددی توسط کارگران برگزار می‌شد تا به حق و حقوقشان برسند و ما باید مشکلات آنها را حل می‌کردیم.

وی به پرداخت مابه‌التفاوت ۴ درصدی کارگران در مشاغل سخت، توسط کارفرمای ورقکاران اشاره کرد و افزود: کارگرانی وجود داشتند که مثلا بیست سال است بازنشسته شده‌اند اما مابه‌التفاوت ۴ درصدی سختی و زیان‌آور بودن کار آنها پرداخت نشده است. آنها حالا برگشته‌اند و در حال دریافت طلب خود هستند.

مشاور مدیرعامل شرکت ورقکاران افزود: در حال حاضر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات کارگران باقی مانده که باید پرداخت شود و فعلا مدیریت با صدور چک‌های ۵ میلیون تومانی در حال پرداخت آنهاست. باید اضافه کنم که شورای تامین استانداری و استاندار در جریان ریز مشکلات و پرداخت‌ها هستند و ما هم تاکید کرده‌ایم که با گرفتن سفارش‌های جدید از شرکت‌ها نقدینگی لازم را برای اینکار تهیه می‌کنیم اما باید توجه داشت بحرانی که گریبان ورقکاران را گرفت مشتریان آن را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز