خبرگزاری کار ایران

حفاری چاه‌های نفت و گاز جزو مشاغل سخت نیست/درخواست کارگران برای استفاده از بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۶۹

کارگران عملیاتیِ چاه‌های نفت و گاز جنوب خواستار برخورداری از حق مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران حفاریِ چاه‌های نفت و گاز از اینکه شغل‌شان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود، انتقاد دارند.

این کارگران خواستار برخورداری از امتیازات مشاغل سخت هستند و می‌گویند: در همه جای دنیا کارگران حفاری از امتیازات خاصی بهره‌مند هستند و این شغل از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل محسوب می شود اما در ایران اینگونه نیست. نه تنها کارگران عملیاتی از مزایای خاص بی‌بهره هستند بلکه در موارد بسیاری این کارگران، «پیمانکاری» هستند و از حداقل حقوق شغلی نیز محرومند. بسیاری از پیمانکاران دستمزدهای کارگران عملیاتی را با تاخیر پرداخت می‌کنند، قراردادها موقت است و از مزایای نقدی و غیرنقدی خبری نیست.

یکی از کارگران عملیاتی یکی از شرکت‌های نفتی جنوب می‌گوید: خواسته اصلی کارگران عملیاتیِ نفت و گاز علی‌الخصوص کارگران حفار این است که آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در ارتباط با این کارگران اجرایی شود و علاوه بر برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد بتوانند از مزایای نقدی مشاغل سخت نیز بهره‌مند شوند.

در روزهای گذشته دمای هوای اهواز به بالاتر از 50 درجه رسید؛ کارکردن برای هشت ساعت مداوم در گرمای این شهر، طاقت‌فرساست. مسئولان معتقدند کار در مناطق عملیاتی نفت نه تعطیل بردار است و نمی‌توان ساعات کار را کاهش دادو کارگران از این شرایط انتقاد دارند و خواستار کاهش ساعات کار، تغییر شرایط و اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت هستند. آنها می‌گویند سلامتی‌مان در معرض خطر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز