خبرگزاری کار ایران

کارگران بانتا آبیدر مطالبات مزدی دارند/کارفرما: تسویه‌حساب معوقات سال گذشته و پرداخت مساعده در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۹۵

مدیر داخلی مجتمع تجاری بانتا آبیدر در سنندج از تسویه حساب معوقات مزدی سال 96 کارگران روزمزد پروژه ساختمانی این مجتمع خبر داد و گفت: بابت تعداد روزهای فعالیت کارگران در طول سه‌ماه اخیر، بین 1‌میلیون و دویست‌هزار تومان تا یک‌میلیون و نیم مساعده داده شده است. مطالبات باقی‌مانده کارگران هم در حدود یک‌میلیون و چهارصدهزار تومان تا یک‌میلیون و نیم تومان است.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران پروژه ساختمانی مجتمع تجاری بانتا آبیدر در سنندج از عدم دریافت کامل دستمزدهایشان از آخر شهریور 1396 خبر دادند.

به‌گفته آنها، در طول این مدت کارگران در هر ماه صرفا مساعده‌ای در حد 200-300هزار تومانی دریافت کرده‌اند.

در همین رابطه، ایوب علیزاده (مدیر داخلی مجتمع تجاری بانتا آبیدر) گفت: شرکت تا قبل از عید و شروع سال 97، با کارگرانی که معوقه مزدی داشته‌اند و تعدادشان به حدود 30 نفر می‌رسید، تسویه حساب کرده است. در سال جدید و تا الان که نزدیک به سه‌ماه می‌شود، مجموعا بابت تعداد روزهایی که کارگران در طول این مدت فعالیت کرده‌اند، بین 1‌میلیون و دویست‌هزار تومان تا یک‌میلیون و نیم مساعده داده شده است. مطالبات باقی‌مانده کارگران هم در حدود یک‌میلیون و چهارصدهزار تومان تا یک‌میلیون و نیم تومان است.

وی افزود: کارگران مورد بحث، روزمزد هستند و تمامی روزهای یک ماه را معمولا کار نمی‌کنند. عموما بین 17 الی 18 روز در هر ماه در اینجا کار می‌کنند. دستمزد روزانه این کارگران، 60‌هزار تومان است.

علیزاده تاکید کرد: به‌رغم مشکلاتی که در طی سه‌سال اخیر داشته‌ایم، اما تعدیل نیرو صورت نداده‌ایم و تلاش کرده‌ایم پروژه‌هایمان را در این 3سال با همین وضع نابسامان اقتصادی‌ای که در کشور حاکم است و بر کار ما نیز تاثیر منفی داشته است، پیش ببریم.

مدیر داخلی مجتمع تجاری بانتا آبیدر در پایان، اظهار داشت: این مجموعه تا سه‌سال پیش وضعیت بسیار خوبی داشت تا این حد که حتی به کارگرانش وام می‌داد اما از سه‌سال پیش تاکنون، به‌دلیل مشکلات اقتصادی و رکود کسب‌و‌کار، در پرداخت دستمزدهای سر ماه، به مشکل برخورده‌ایم.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز