خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس؛

ارائه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۴۱

زارع پیرامون ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری اشتغال‌زایی، گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود حدود 6 درصد برای شهرهای زیر 10 هزار نفر، روستاها و عشایر اختصاص یافته که فرآیند آن با طرح‌های زودبازه تفاوت دارد، چراکه در طرح‌های زودبازده نظارت ضعیف بوده و در امکان‌سنجی طرح‌ها دقت نمی‌شد.

به‌گزارش ایلنا، رحیم زارع (نماینده حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرم‌بید در استان فارس و سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس) با اشاره به ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زایی، گفت: براین اساس حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود حدود 6 درصد برای شهرهای زیر 10 هزار نفر، روستاها و عشایر اختصاص یافته که فرآیند آن با طرح های زودبازه تفاوت دارد، چراکه در طرح‌های زودبازده نظارت ضعیف بوده و در امکان سنجی طرح‌ها دقت نمی‌شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در گفتگو با خانه ملت، افزود: طرح‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان، حوزه اقتصاد مقاومتی و طرح‌هایی برای افزایش بهره‌وری آب با اولویت عشایر و روستا می‌تواند تحولات خوبی در حوزه اشتغال به ویژه حمایت از بخش خصوصی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی دو خروجی توانمند برای بخش خصوصی و اشتغال‌زایی به همراه دارد، ادامه داد: باید بر روی ارائه تسهیلات نظارت کرد تا افرادی که در شهرها زندگی کرده و بازنشسته شده‌اند منابع را اخذ نکرده و سپس در محل مورد نظر هزینه نکنند تا این طرح نیز به سرنوشت طرح‌های زودبازده دچار نشوند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید، یادآور شد: چهار بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را پرداخت می‌کنند. یک طرح ممکن است 100 میلیون تومان و یک طرح یک میلیارد تومان تسهیلات اخذ کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه در طرح‌های زودبازده منابع صندوق توسعه ملی به سازمان مدیریت پرداخت می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر منابع به نظام بانکی پرداخت شده و نظام بانکی نیز بر روند اجرای آن نظارت می‌کند که احتمال خطای آن بسیار کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز