خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

پرداخت 2700 میلیارد ریال تسهیلات برای 925 طرح اشتغال طی 5 ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۳۴

حجت‌الله مهدیان گفت: بانک توسعه تعاون مسئولیت دارد که 2000میلیارد تومان را از مجموع 12هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان ارائه دهد. سهمیه بانک توسعه تعاون از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح مورد بحث، 17 درصد است.

به‌گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الله مهدیان (مدیرعامل بانک توسعه تعاون) در نشست "گفتگو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری" گفت: بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی تنها موسسات مالی‌ای هستند که در هر دو برنامه عمده اشتغال کشور؛ اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی حضور دارند. بانک توسعه تعاون مسئولیت دارد که 2000میلیارد تومان را از مجموع 12هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان ارائه دهد.

وی درباره سهم بانک توسعه تعاون از منابع تخصیص داده شده برای این طرح، اظهار داشت: سهمیه بانک توسعه تعاون از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح مورد بحث، 17 درصد است. گفتنی است 50درصد سهم به‌خاطر شبکه گسترده‌ای که دارد، متعلق به بانک کشاورزی است.

مهدیان افزود: از نیمه دوم اردیبهشت و هفته اول خرداد، ارائه تسهیلات برای طرح اشتغال روستایی شتاب بیشتری به خود گرفته است. به‌رغم اینکه پایان طرح از سوی رئیس جمهور برای پایان تیرماه اعلام شده، امیدوارم این مهلت تا پایان شهریور تمدید شود و مبلغ 12هزار میلیارد تومان از طریق موسسات عامل جذب شوند.

وی تصریح کرد: از 29 آبان 1396، در بانک توسعه تعاون کارگروه اشتغال ایجاد کرده‌ایم و تاکنون 32 جلسه برگزار کرده‌ایم. براساس گزارش هفته قبل سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک توسعه تعاون رتبه اول ارائه تسهیلات را داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پایان، اظهار داشت: سقف تسهیلات تا 15 میلیارد تومان تعیین شده است. همچنین تا 6 میلیارد تومان ارائه تسهیلات نیازی به کار کارشناسی و ارجاع به تهران ندارد و به خود استان‌ها تفویض اختیار شده است. طی 5 ماهی که از آغاز طرح می‌گذرد، در بانک توسعه تعاون 2700 میلیارد ریال برای 925 طرح اشتغال، پرداخت تسهیلات مصوب شده است. امیدوارم منابع را با دقت و سرعت، جهت حفظ اشتغال موجود و ایجاد مشاغل جدید، تخصیص دهیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز