خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازنشستگی پیش از موعد در معدن چادرملو محقق شد اما بازگشتِ بازنشسته‌ها بی‌معناست

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۴۱۴

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو از بازگشت به کار بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مهم‌ترین مطالباتِ کارگران مشاغل سخت ازجمله معدن‌چیان، اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌‌آور و فراهم آمدن امکانِ بازنشستگی پیش از موعد است.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو، شرکت آسفالت طوس) در ارتباط با این مطالبه می‌گوید: پس از سال‌ها پیگیری، بازنشستگی پیش از موعد در معدن چادرملو محقق شد و در حال حاضر کارگران معدن با بیست سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. فقط دو گروه شغلی (کارکنان اداری و آبدارخانه) هنوز مشمول این آیین‌نامه نشده‌اند که امیدوارم باتوجه به اینکه این افراد نیز در محیط آلوده‌ی معدن مشغول به کار هستند، برای آن‌ها نیز آیین‌نامه اجرایی شود.

علیپور از روند اوضاع و بازنشستگی پیش از موعد راضی‌ست اما می‌گوید کارگران معدن نگرانند که اوضاع به خوبی پیش نرود: تعدادی از بازنشستگان آسفالت‌طوس، بعد از بازنشستگیِ پیش از موعد، دوباره بازگشت به کار کرده‌اند و برگشته‌اند سر جای قبلی؛ این مساله کارگران را نگران کرده‌ و باعث نارضایتی آنها شده‌است.

به گفته‌ی علیپور، بازگشت سی نفر از بازنشسته‌های این واحد معدنی، بیش از دو هزار کارگر را نگران کرده‌ است، چراکه این امر می‌تواند بهانه‌ای به دست مسئولان و تامین اجتماعی بدهد تا با درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعدِ شاغلان، مخالفت کنند.

او می‌گوید: بعد از بیست سال کار سخت در معدن، دیگر بازگشت به کار معنایی ندارد؛ این امر هم فرصت اشتغال را از جوانانِ جویای کار می‌گیرد و هم می‌تواند ناقض سختی کار تلقی شود؛ لذا از مسئولان این واحد معدنی درخواست داریم با بازگشت به کارِ بازنشستگان موافقت نکنند و فرصت‌های شغلی را به جوانان متخصصی بدهند که خیلی از آنها علیرغم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، بیکار و خانه‌نشین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز