خبرگزاری کار ایران

قرجه طیار مطرح کرد؛

لزوم توجه به امنیت شغلی شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۹۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به امنیت شغلی کارگران شرکت‌های دولتی‌ای که مشمول واگذاری هستند، تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا، قرجه طیار (نماینده حوزه انتخابیه گنبدکاووس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس) در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی عملکرد مطلوبی وجود نداشته، گفت: موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی با هدف ارتقای بهره‌وری آغاز شد؛ اما باید پذیرفت بسیاری از واگذاری‌ها روند نامناسبی را طی کرد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به مردمی کردن اقتصاد افزود: اینکه واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی انجام شود؛ اما مدیریت همچنان دولتی باشد یک ضعف در روند واگذاری محسوب می‌شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: واگذاری شرکت‌های دولتی به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها عملا اعمال نظارت موثر بر عملکرد شرکت‌ها را با مسئله روبرو کرد چرا که در زمانی که یک شرکت دولتی زیر مجموعه یک وزارتخانه باشد حداقل می‌توان از شخص وزیر درباره عملکرد شرکت زیر مجموعه‌اش در مجلس سوال کرد.

طیار افزود: باید توجه داشت کارگران برخی از شرکت‌های واگذار شده بعد از مدتی اخراج شدند. این در حالی است که باید امور به نحوی رو به جلو حرکت می‌کرد که اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، بر لزوم توجه به امنیت شغلی کارگران شرکت‌های دولتی‌ای که مشمول واگذاری هستند، تاکید کرد و تصریح کرد: نباید اشتباهات گذشته در ادامه واگذاری شرکت‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی تکرار شود. در این راستا باید از ظرفیت بازار بورس برای خصوصی‌سازی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز