خبرگزاری کار ایران

تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان برای جبران حق بیمه مناطق بحران زده

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۹۹

ربیعی با ارسال نامه‌ای به معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، جهت تخصیص 250 میلیارد تومان برای تامین 5 درصد حق بیمه سهم بیمه‌شدگان استان‌هایی که دچار خشکسالی، سیل، زلزله و... شده‌اند، درخواست داد.

به‌گزارش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با ارسال نامه‌ای به معاون امور مجلس رئیس جمهور، به تشریح عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های گوناگون فعالیت و خدمت پرداخت و خواستار تخصیص 2500 میلیارد ریال برای تأمین حق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر ساکن در مناطق دچار حوادث غیرمترقبه شد.

ربیعی در این نامه با اشاره به نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، خانوارهای مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را بالغ بر 6 میلیون و 390 هزار خانوار ذکر کرده و آورده است: تاکنون بیش از یک میلیون و 647 هزار خانوار به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

وزیر کار در ادامه به بروز خشکسالی‌های مکرر در بسیاری از استان‌ها و وقوع بلایای طبیعی در استان‌های کرمانشاه، کرمان و سمنان اشاره کرده و نوشته است: این شرایط موجب شده که بیمه‌شدگان و متقاضیان عضویت در صندوق نتوانند نسبت به تامین و پرداخت 5 درصد حق بیمه سهم خود اقدام نمایند و از پوشش بیمه اجتماعی، مزایا و تعهدات بلندمدت آن بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری سیاست‌ها و برنامه‌های دولت دوازدهم برای صیانت از حقوق مادی و معنوی قشر زحمتکش کشاورزان، روستاییان و عشایر، خواستار عملیاتی شدن ماده 8 آیین‌نامه اجرایی صندوق بیمه اجتماعی شد. در ماده 8 آیین‌نامه اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آمده است: در سال‌هایی که به تشخیص مراجع ذی‌صلاح خشکسالی در منطقه یا روستایی اعلام می‌گردد و یا در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و آفت‌زدگی و یا مرگ و میر دام و تا رفع عوارض ناشی از آن، موجب بیکاری و ناتوانی بیمه شده در پرداخت حق بیمه گردد، سهم مشارکت روستاییان و عشایر آن منطقه یا روستا حسب اعلام وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تایید شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به عهده دولت خواهد بود.

ربیعی ضمن مرور معضلات ناشی از حوادث غیرمترقبه اعم از خشکسالی، سیل، زلزله و سرمازدگی و... در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان‌های جنوبی و شمالی، گلستان، بوشهر و هرمزگان، چنین پیشنهاد کرده است: اعتباری معادل دو هزار و پانصد میلیارد ریال جهت تامین 5 درصد حق بیمه سهم بیمه شدگان استان‌هایی که دچار خشکسالی، سیل، زلزله و... شدهاند، تخصیص داده شود و متعاقبا با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید دستگاه‌های متولی امر برای بیمه شدگان مشمول به صندوق پرداخت شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان، بر تعهد این وزارتخانه در پوشش حق بیمه جبرانی عشایر و روستاییان در مناطق دچار حوادث غیرمترقبه تاکید کرده است. وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر این وزارتخانه برای تخصیص حق بیمه جبرانی در سال‌های گذشته، ابراز امیدواری کرده اعتبار درخواستی در سال جاری تخصیص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز