خبرگزاری کار ایران

افزایش ۶ درصدی مصدومیت در کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۸۶۱

آذربایجان شرقی افزایش ۶ درصدی در حوادث حین کار داشته است. طبق آمار سال ۹۵ تنها دوسوم این کارگران می‌توانند هزینه درمانی خود را از بیمه دریافت کنند .

به گزارش ایلنا، مدیرکل پزشکی‌ قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۹۶ تعداد مصدومین حوادث کاری یک هزار و ۳۳۲ نفر بود که نسبت به سال ۹۵ افزایش شش درصدی داشته و آذربایجان‌شرقی رتبه ششم کشوری و به ازای جمعیت رتبه هفدهم را کسب کرده است.

صمدی‌راد با اشاره به نوع حوادث حین کار نیز تاکید کرد: ۴۹ درصد این حوادث به دلیل سقوط از بلندی، ۱۹ درصد به دلیل برخورد با جسم سخت، ۹ درصد برق گرفتگی و ۵ درصد نیز سوختگی بوده که از این افراد ۳۶ درصد در بازه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۸ درصد بالای پنجاه سال و سه درصد نیز زیر ۱۸سال بوده‌اند.

وی افزود: ۴۸ درصد این فوت‌شدگان کارگران ساختمانی، ۳۱ درصد کارگر غیرساختمانی و مابقی نیز مربوط به کارمندان و باغبانان وغیره است.

مطابق آمار پایان سال ۹۵ از ۶۵ هزار کارگر ساختمانی در آذربایجان‌شرقی تنها ۲۲ هزار نفر از آنان بیمه هستند و این موضوع یعنی در صورت بروز حادثه برای کارگران در حین کار دو سوم آنها نخواهند توانست هزینه درمانی خود را از بیمه دریافت کنند اگرچه هر لحظه خطر مرگ آنها را تهدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز