خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین مطرح کرد:

سنگینی شعار حمایت از کالای ایرانی بر دوش کارگران است/حواس‌مان به کارگر ایرانی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۸۷

دبیر خانه کارگر قزوین با بیان اینکه چرخ‌های اقتصاد کشور با همت کارگران زحمتکش بدون وقفه در حرکت است، گفت: ۹۹ درصد ازسنگینی تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» روی شانه کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) گفت: توجه به کارگر و تولید ایرانی؛ مهم‌ترین اصل در تحقق شعار سال است که متاسفانه تا امروز که بیش از۷۰ روز از آغاز سال می‌گذرد، شاهد هیچ تحول خاصی در این زمینه ازسوی مسئولان نبوده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه حوزه شعار باید با عمل پیوند بخورد، گفت: در حمایت از کالای ایرانی فقط نباید شعار داد بلکه در عمل به حمایت از کالای ایرانی بپردازیم و حمایت از کالای ایرانی را به یک خواسته تبدیل کنیم.

وی افزود: برای عملیاتی شدن حمایت از کالای ایرانی در وهله اول باید حواس‌مان به کارگر ایرانی باشد چراکه شعار حمایت از کالای ایرانی را سر می‌دهیم اما حواس‌مان به کارگر ایرانی نیست و تعداد زیادی از کارگران واحدهای تولیدی در نوبت اخراج قرار دارند.

کریمی افزود: معتقدم دولت نیز باید شرایط را برای تقویت تولید داخلی و همچنین حمایت از تولید‎کننده ایرانی فراهم کند. در شرایطی که هر روز قیمت ارز در نوسان است، تولیدکننده ایرانی چگونه می‌تواند محصولی تولید کند که  قیمت تمام شده محصولاتشان کمتر از قیمت کالای خارجی باشد چراکه قیمت تولید همچنان در کشور بالاست.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم کاهش فاصله طبقاتی کارفرمایان با کارگران اشاره کرد و افزود: به وفور دیده می‌شود کارفرمایانی که چندین ماه مطالبات مزدی کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند، سوار خودروی میلیاردی؛ در محل کار خود رفت و آمد می‌کنند یا مشاهده می‌کنیم برخی دیگر برای خودنمایی در مراسم‌های مذهبی میلیون‌ها تومان خیرات می‌کنند.

کریمی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم و مسئولان کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند. اگر این دغدغه و تعصب در همه تولیدات داخلی مورد توجه مردم و مسئولان باشد به حتم شاهد بالندگی اقتصادی در کشور خواهیم بود.

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان تنها شعار حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی سرمی‌دهند و در عمل مدافع واردات کالای خارجی هستند، افزود: واردات بی‌رویه به معنای نابودی کامل ظرفیت‌‌های تولیدی داخل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز