خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری برزیل: با اعتصاب رانندگان کامیون برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۲۰

رهبر شکست‌خورده و غیرمحبوب برزیل، در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد که «تفرقه‌اندازی» رانندگان کامیون، کشور را از کار و تجارت دور کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتصاب سراسری هزاران راننده کامیون برزیلی روز گذشته -جمعه- بخش‌های اعظم بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین را به تعطیلی کشاند. این امر سبب شد «میشل تمر» رئیس‌جمهوری برزیل، از ارتش بخواهد برای کنار زدن رانندگان و کامیون‌های آنها که در جاده‌های این کشور پارک شده‌ بودند، وارد عمل شوند. 

رانندگان که در پی بالا رفتن قیمت گازوئیل در روز دوشنبه گذشته اعتصاب خود را آغاز کردند و با وجود اعلام توافق میان حکومت و نمایندگان اتحادیه در شامگاه پنج‌شنبه همچنان در خیابان‌ها مانده‌اند. 

تمر، رهبر شکست‌خورده و غیرمحبوب برزیل، روز جمعه در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد که «تفرقه‌اندازی» رانندگان کامیون کشور را از کار و تجارت دور کرده‌اند. او گفت که نیروهای مسلح ارتش در این زمینه فراخوانده شده‌اند، اما جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نداد. 

تمر گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم بیمارستان‌ها بدون سوخت بمانند. ما نمی‌گذاریم مدرسه‌ها بسته بمانند.»

چند ساعت بعد، انجمن رانندگان کامیون برزیل، یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها که از مذاکره با دولت کنار کشیده بود، روز پنج‌شنبه از اعضای خود خواست که کامیون‌های خود را از جاده‌ها بردارند، اما «همچنان به اعتراض‌های صلح‌جویانه ادامه دهند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز