خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی در وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۲۱۷

معاون وزیر کار گفت: موضوع اقتصاد خلاق و صنایع خلاق و فرهنگی چندین سال است به‌عنوان موتور محرک رشد و توسعه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر از تشکیل کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: موضوع اقتصاد خلاق و صنایع خلاق و فرهنگی چندین سال است به عنوان موتورمحرک رشد و توسعه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده است. 

وی افزود: این عرصه با تمرکز بر فعالیت‌های متنوع مبتنی بر خلاقیت و فرهنگ که با خلاقیت و نبوغ انسانی در ارتباط است درصدد است یک بخش اقتصادی توانمند و فراگیر در دنیا شکل دهد و بسیاری از محدودیت‌ها و چالش‌های شیوه های قبلی را پشت سر بگذارد. از همین رو توسعه بازار خدمات خلاق می‌تواند در کاهش برخی چالش‌های عمده جهانی، مانند بیکاری جوانان و فقر کمک کند. اقتصاد خلاق می‌تواند یک اثر مثبت و متحول کننده بر انسجام اجتماعی و رشد اقتصادی داشته باشد.

صادقی‌فر گفت: این موضوع مهم توجه نخبگان و تصمیم گیران وسیاست‌گذاران کشور را نیز به خود جلب کرده است. مبحث اقتصاد خلاق در خرداد 1394 در جلسه هیات دولت مطرح شد و رئیس‌جمهور بر توسعه اقتصاد خلاق تاکید کرده و با توجه به خصوصیات درون‌زا، برون‌گرا بودن، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی آن را گامی بزرگ در راستای  اقتصادمقاومتی عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار در ادامه گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت عظیم این حوزه استفاده کنیم چراکه کشور ما به‌دلیل تنوع چشمگیر فرهنگی و نیروی جوان خلاق این قابلیت را برای ایجاد اقتصاد خلاق دارا است. با زمینه‌سازی برای رشد و توسعه فراگیر اقتصاد خلاق و با ایجاد سیاست‌ها و طرح‌های حمایتی می‌توان از ظرفیت تجدیدپذیر اقتصاد خلاق در کنارظرفیت تجدید ناپذیر اقتصاد نفتی بهره برد.

وی افزود: لزوم توجه نهادهای تصمیم‌ساز و برنامه‌ریز کشور به صنایع خلاق در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند روند رشد و حرکت این اقتصاد نوظهور و توانمند را تسریع بخشد و فرصت‌های زیادی درباره اشتغال و کارآفرینی و رشد اقتصاد کشور فراهم کند و این رسالت تمامی نهادها ذی‌ربط استکه در حیطه مسئولیت اجتماعی و وظایف و ماموریت‌های محوله، اهتمام  لازم به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز